Pla de Consum de Fruita i hortalisses a les escoles

A partir del mes de març s’inicia el Programa de Consum de Fruita a l’escola. És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Educació. Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis del consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Recordeu que, a primària, no cal portar esmorzar quan us avisem perquè hi hagi fruita a l’escola. A infantil, procurarem que l’alumnat pugui fer un tastet. Aquesta actuació es pot dur terme gràcies al suport de l’AFA.