DENIP: MIRADES AL MÓN

Aquest dimarts, 30 de gener, hem celebrat el DENIP, Dia Escolar per la No Violència i la Pau. En aquesta ocasió, ens hem afegit a la proposta educativa de la Coordinadora d’ONGD i AMS de Lleida i la Regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Lleida, “Mirades al món: un recorregut pels conflictes actius”.

Les activitats les hem basat en la comprensió i conscienciació de diversos conflictes, adaptant-les a l’edat dels infants, i que, lamentablement, es produeixen arreu del món. Hem buscat inspirar-los a reflexionar críticament sobre la construcció d’un món més just i equitatiu, a través de l’estudi de casos concrets, com el Sàhara, Síria, Colòmbia, Palestina i Ucraïna.

Així, totes les classes de l’escola hem escrit una “Carta per l’esperança” dirigida als nens i les nenes que viuen en aquests països en guerra i els hem volgut transmetre missatges de pau i desitjos perquè acabin aquestes situacions tan i tan injustes que estan patint, llegint-les en un parlament davant de tota l’escola i, posteriorment, penjant-les en un mural col.laboratiu.

Uns dies abans, els infants de cicle superior vam tenir una xerrada amb una jove de la comunitat Palestina per explicar-nos de primera mà la seva experiència sobre el conflicte d’Israel i Palestina.

Els nostres companys Mario i Sebas de 6è van participar en el reportatge de Tv Lleida: “Mirades al món: un recorregut pels conflictes actius“.