Racons de llengua – Ronda 7

Amb aquesta ronda, donem per finalitzats els racons de llengua d’aquest curs.

Els racons de la ronda 7 són:

Fem d’escriptors/es: Recordem l’estructura de la frase, que són els noms i els adjectius, i com els separem per síl·labes.

Descripció:  els infants realitzen de forma individual i autònoma una descripció d’un personatge fictici.

Conte: en aquest racó es treballa la imaginació i producció escrita d’una història inventada a partir de les imatges donades a escollir d’uns personatges i llocs. Els infants, a l’hora d’escriure, han de pensar en que la seva història tingui coherència. En aquest racó l’alumnat treballa les fórmules d’inici i d’acabament del conte.

Imàgica:  a través d’aquest joc els nens i les nenes treballen l’atenció i l’agudesa visual, ja que han de localitzar diferents objectes dins d’un taulell que han de resseguir el camí per, finalment, esbrinar quin dibuix s’hi amaga.

Joc de mots: en aquest racó es treballa l’adquisició de vocabulari en llengua catalana a través de sopes de lletres, mots encreuats i jeroglífics. En aquest racó cada infant segueix el seu ritme de treball.

A continuació tenim una petita mostra d’aquesta ronda. Cliqueu sobre la imatge.