_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Per la setmana cultural els nois i les noies de Cicle Mitjà vam anar d’excursió caminant a la Cova de la Granota. Són unes pedres col·locades de manera que semblen una granota. La seva època és la Prehistòria i s’hi van trobar enterraments. Ens ho vam passar molt bé al bosc del voltant i vam anar a dinar al parc de Can Rafart a Vilassar de Dalt.
DURANT LES ÚLTIMES SETMANES, LA CLASSE DELS LLOROS DE P5, HEM ESTAT PREPARANT EL CARTELL PER A L’EXPOSICIÓ DE LA SETMANA CULTURAL.
ENTRE ELS NENS I LES NENES DE LA CLASSE HEM DECIDIT LA FORMA, LA MESURA, ELS COLORS I, FINS I TOT, COM ENS HAVÍEM… Llegeix més»
Sabeu que podem inflar un globus sense necessitat de bufar? Només cal fer una reacció química… i ja està! Ho provem? Els nens i les nenes de 2n B, han estat practicant i els hi ha encantat!
En primer lloc hem posat el globus a l’embut i hem afegit les 4 cullarades de bicarbonat de sòdic dins.
A continuació hem posat 120 mL de vinagre en l’ampolla de plàstic per omplir l’ampolla una mica més d’un terç de la seva capacitat.
Seguidament posem el globus al coll de l’ampolla amb compte per a que no caigui el bicarbonat del globus a l’interior de l’ampolla.
Quan hem tingut el globus ben subjecte a l’ampolla, deixem caure el seu contingut a l’interior de l’ampolla. En aquest moment s’ha començat a produir una reacció química entre el vinagre i el bicarbonat sòdic… i com per art de màgia s’infla el globus.
Al barrejar el bicarbonat amb el vinagre es produeix una reacció química!
Aprofitant que des de l’assignatura de medi estem treballant els oficis, els nens i les nens de 2n hem anat a passar el matí al poble per tal de conèixer els diferents oficis de primera mà, fent així que els responsables que els diferents oficis ens expliquessin les característiques de cadascún d’aquests.
In English class we’ve been studying English speaking cities. It’s a project that’s been done individually.
We’ve made a suitcase with the information. It contains the majority of information that you would like know about the the country: the currency (that means type of coin), the population, interesting facts, top 3 places to visit, etc. It’s a folding suitcase and it has our name and grade at the front.
Sofia P.
A la classe de 5èA ens hem proposat fer una cosa per poder fer que l’aire de la nostra classe sigui net.
El pare del Marc, que és un company de la classe, ens ha regalat una planta que purifica l’aire i es diu Potos. Jo, la superverda de 5èA, l’he de cuidar.
Ens està anant força bé i, a més, la planta és preciosa.
Ens hem fet aquesta proposta pel Covid19, per veure si podem millorar alguna cosa.
La classe de 5è A estem molt contents.
Júlia
LES NENES I ELS NENS DE P3 HEM TREBALLAT JOAN MIRÓ. HEM DESCOBERT AMB QUINS COLORS PINTAVA, QUÈ LI AGRADAVA PINTAR I ENS HEM CONVERTIT EN ARTISTES DURANT UNS DIES, FENT COM FEIA JOAN MIRÓ: PINTANT LLUNES, ESTRELLES, CERCLES,… I HEM FET UN TALLER A L’ESCOLA PER ACABAR D’APRENDRE MOLTES COSES SOBRE LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
SOM UNS ARTISTES! MIREU, MIREU:
DE QUAN ESCOLTEM LES IDEES DELS INFANTS I LES ACOMPANYEM A TRAVÉS DEL JOC…
“ACOMPANYAR LES ACTIVITATS LÚDIQUES DELS INFANTS, (…) DES DEL PERÍODE EN QUE FER ÉS PENSAR, AL PERÍODE EN EL QUE PENSAR ES PENSAR EL QUÈ FER I… Llegeix més»
EL PATI TAMBÉ ÉS UN MOMENT EDUCATIU DINS LA JORNADA ESCOLAR.
ES DONEN APRENENTATGES ENTRE IGUALS, ES FORMEN VINCLES, ES RESOLEN CONFLICTES, APRENEM A GESTIONAR LES NOSTRES EMOCIONS, TAMBÉ APRENEM ESTRATÈGIES DE RELACIÓ…I SOBRETOT ENS HO PASSEM D’ALLÒ MÉS BÉ JUGANT EN ELS DIFERENTS ESPAIS QUE TENIM AL PATI.
SOM UNS AFORTUNATS I AFORTUNADES DE TENIR L’ESPAI EXTERIOR QUE TENIM!!!