El tema de la Setmana Cultural

Aquest curs diferent 2020-2021 hem fet la presentació del tema de la Setmana Cultural per videoconferència.
Totes les aules de l’escola ens vam connectar alhora per veure una maga, la Maria Altés, que ens va parlar de la màgia i ens va fer uns quants trucs. Ens van agradar molt i amb alguns dels trucs ens va deixar bocabadats. Vam quedar encuriosits amb el tema i ens vam posar a pensar com podríem treballar aquest tema.

6è B- Educació Física

Fa uns dies, els nens i nenes de 6è B vem jugar a un joc d’Àfrica. Es tractava de fer grups de 4 o 5 membres i un del grup s’havia de tapar els ulls. Els altres membres del grup l’havien de guiar per encistellar la pilota dins de l’aro.

Uns dies més tard, vam seguir amb un altre joc de Zulú que ens va explicar el Nathan. Ens havíem de posar en rotllana i a dins dos jugadors amb els ulls tapats: el caçador i el lleó. Quan el caçador deia “mbube mbube” els altres li deien on havia d’anar per caçar al lleó.

Ens ho vem passar súper bé, van ser uns jocs molt xulos!

Aitana.

 

5è i 6è – Castaween Breakout

En el dia de Castaween, van passar moltes coses, i molt divertides!

Pel matí, ens van fer espants. A mitja classe i per sorpresa, ens va visitar la Momo a l’aula. Després, a l’hora de pati, tots els i les alumnes vam esmorzar amb els nostres companys/es de l’aula. Ens ho vam passar molt bé jugant a la pilota, a fet i amagar, a la corda i, tot això.. amb la nostra tutora!

Durant el transcurs del matí anaven apareixent diferents ninots terrorífics en racons inesperats de l’aula. Alguns i algunes ens vam espantar, però de cada espant després trèiem un riure d’orella a orella!

Per la tarda no ens esperàvem tenir cap sorpresa, ja que sabíem que no podriem fer l’activitat que fèiem cada any per la Castanyada, a causa de la COVID19. Però… a l’obrir la porta de l’aula ens la vam trobar a les fosques, teranyines enganxades a la paret, esquelets, bruixes i… un cofre amb un candau al mig de la classe!

A continuació, vam veure un vídeo a la pissarra digital, on sortia una castanyera malèfica. Aquesta, ens va explicar que havia robat totes les castanyes que quedaven al poble, i que la nostra missió era recuperar-les. Tot seguit, vam trobar les peces d’uns trencaclosques, que al encaixar-los amb la resta de companys i companyes, es van definir els grups. Cada grup va fer tres reptes, com per exemple: buscar unes coordenades, desxifrar codis secrets, fer operacions combinades o tangrams. Resolent aquests reptes, cada grup va obtenir un dígit de la combinació del candau. I així, vam poder obrir el cofre i descobrir la nostra recompensa: un joc de taula per compartir amb tota la clase i un certificat de reconeixement al treball cooperatiu!

 

Marcel i Guille – 6èA

 

5è A – Les manualitats de l’estiu

Els nens i nenes de 5è A hem fet varies manualitats durant l’estiu. Divendres a la tarda ho vam explicar a la resta de companys i companyes de la classe. Algunes de les manualitats que hem fet són:

  1. Guardiola de paper

2. Samarretes de colors

3. Quadre de guix

4. Decoració per a l’habitació

5. Bosses de tela i altres creacions.

Fins i tot, algunes persones s’han inventat les manualitats!!

Cliqueu sobre la imatge per veure més vídeos i les fotografies.

Olivia i Marc.

 

 

Seguretat a Internet

En aquests dies de confinament passem moltes hores connectats i hem de tenir en compte la seguretat. Els Mossos d’Esquadra han preparat uns documents que ens serviran de molta ajuda:

3r- Varetes de Harry Potter

Els nens i nenes de 3r vam estar treballant un munt de coses a partir del centre d’interès de Harry Potter. Entre d’altres coses, vam crear la nostra pròpia vareta per a poder fer encanteris com l’Hermione o el Ron.
Molts hem agafat branques del bosc o del jardí de casa, pals de broquetes o fins i tot pals xinesos. Després els hem polit i pintat com més ens han agradat.
Us deixem fotos de les nostres varetes màgiques. Esperem que us agradin.

Repte 7 i últim aconseguit!

Ja tenim el vídeo del repte Cors a dojo i per a tothom, heu estat molt originals fent els cors amb molts materials, representant-los amb el cos, amb les mans, buscant objectes en forma de cor o construint-lo. Donem les gràcies als participants que durant aquestes setmanes heu volgut aportar les vostres fotos i vídeos, ens han agradat molt i heu contribuït a portar millor aquest llarg confinament que mica en mica es va acabant.