_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
A 6è A ens varem preguntar com seria l’alumne/a tipus de la nostra classe, aquell o aquella que representés la moda de l’aula. Per començar, vam decidir fer-nos algunes preguntes, com per exemple: quin color de samarreta portes sovint? Quin tipus de mascareta portes habitualment? Quina xarxa social és la que més utilitzes?
Després, vam votar i vam elaborar diferents gràfics estadístics amb els resultats obtinguts (gràfic de barres, sectors, etc). Així, vam poder dissenyar l’alumnat tipus de la nostra classe.
Tot seguit, ens vam preguntar si tindríem moltes coses en comú amb els nostres companys i companyes de 5è A. Per això, vam crear un formulari google per a que poguessin respondre les mateixes preguntes.
A continuació, vam fer una anàlisi i un buidatge de les dades obtingudes i vam elaborar un Diagrama de Venn per comparar d’una manera visual els resultats.
Com a activitat final del projecte, vam exposar el treball fet i les conclusions a l’alumnat de 5è A.
Alumnat de 6è A.
AQUEST TERCERT TRIMESTRE LES NENES I ELS NENS DE P3 HEM ESTRENAT L’AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC.
FEM UNA SESSIÓ SETMANAL AMB MIG GRUP BOMBOLLA I APRENEM A JUGAR SEGUINT DIFERENTS ROLS, DESCOBIM PERQUÈ SERVEIX EL DIFERENT MATERIAL QUE HI HA, ETC. I ENS HO PASSEM SÚPER… Llegeix més»
Aquests dies hem estat recordant alguns temes que havíem fet amb el Grup Instrumental i hem aprofitat “Melodia Russa” per a improvitzar una mica. Aquí en teniu una petita mostra!
ELS NENS I LES NENES DE P3 HEM TREBALLAT LA DESCOBERTA DEL NOSTRE COS AMB EL MOVIMENT LLIURE A LES SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT I CONCRETAMENT LES PARTS DE LA CARA FENT UNA SESSIÓ DE MAQUILLATGE PER PARELLES.
US DEIXEM UN RECULL DE FOTOS DE LO BÉ… Llegeix més»
Fa uns dies ens vam haver d’acomiadar de la Eli, la mestra en practiques que ens ha acompanyat durant molt temps a la classe dels lloros.
Durant la setmana prèvia, planejàvem fer-li una festa, doncs tothom estàvem d’acord que se la mereixia.
Lluïsa: Com voleu organitzar-ho?
Nico: podem… Llegeix més»
Durant aquest tercer trimestre, transformem l’espai que tenim a p5 per afavorir el procés d’autoconstrucció de coneixement i d’aprenentatges, de forma segura i respectant els diferents ritmes del grup. Aquí us deixem una petita documentació que recull les diferents propostes que han desenvolupat les nenes… Llegeix més»
Els nens i nenes de 5è vam anar de colònies a El Collell durant els dies 26, 27, i 28 d’abril.
La casa i les instal·lacions eren enormes. Hi havia moltes pistes de futbol i bàsquet i diverses zones d’esports d’aventura.
Durant les colònies vam fer activitats relacionades amb El misteri del Faraó Kumkaya. L’últim dia, vam crear-nos la nostra pròpia corona de faró. També vam poder fer activitats d’escalada, tirolines i làser tag.
Una de les activitats que més ens va agradar va ser la discoteca. Tothom anava molt elegant i ens ho vam passar molt bé cantant i ballant.
Vam viure unes colònies inoblidables!
Cliqueu sobre de la fotografia per veure més imatges.
Les nenes i els nens de 2n van poder gaudir d’unes merescudes colònies, a la masia Masriera de Sant Andreu de Llavaneres. Van poder gaudir d’un espai dins la natura, a una masia molt bonica amb uns monitors que els hi van preparar moltes activitats relacionades amb la temàtica dels piratas! A més a més, van anar amb caball i amb poni, unes activitats que van disfrutar moltísisim!
Van ser tres dies molt intensos plens d’emocions i alegries!
https://drive.google.com/drive/folders/1BdcvkRX4rclhxBXxNgVAQhP6YUb4RXsj?usp=sharing
Les nens i els nens de 2n van anar d’excursió a la formatgeria, on allà van poder veure tots els animals de la granja, van poder donar de menjar a algún cadellet, van conèixer totes les seves característiques, i també VAN FER EL SEU PRÒPI MATÓ!!! S’ho van passar molt bé i va ser una gran experiència!
L’Elisabet, la mare de la Júlia de 5è A i tieta del Roger de 5è B, va venir a l’escola a fer-nos una xerrada sobre la cèl·lula.
Ella és científica i treballa en un laboratori a l’IRB, “Institut de Recerca Biomèdica”. Està a Barcelona. Ella investiga per trobar una cura pel càncer.
A través d’una presentació molt detallada ens va explicar els diferents tipus de cèl·lules (eucariotes i procariotes), els aparells, quina funció fan, etc. També ens va ensenyar fotografies del laboratori on treballa, els materials que utilitza i com fa recerca.
Cliqueu sobre la imatge per veure més fotografies
Al final de la sessió, l’Elisabet ens va donar unes fotografies dels diferents òrgans del cos dibuixats i unes altres fotografies dels òrgans però vistos a través del microscopi. La nostra tasca consistia a fer grups d’òrgans relacionant les diferents imatges.
La xerrada va ser molt interessant i va servir per aprendre. A tothom li va agradar i va ser molt divertit. A més, aquell mateix dia vam fer el control de Medi sobre el mateix tema de la xerrada i ens va servir molt per repassar.
Com a agraïment per haver fet la presentació i les activitats als tres grups de 5è li vam regalar un petit obsequi.
Júlia i Olivia
El divendres 23 d’abril de 2021 vam celebrar el dia de Sant Jordi i el dia del llibre amb l’entrega de premis dels Jocs Florals de L’Olivera. Tots els alumnes de l’escola, des de P3 fins a 6è, vam participar-hi creant alguna cosa relacionada amb Sant Jordi: els d’infantil van fer dibuixos, 1r van escriure rodolins i, de 2n fins a 6è, vam crear contes i poemes.
A primera hora ens vam reunir al pati d’Educació Infantil on, respectant les distàncies de seguretat, vam gaudir de l’acte d’entrega de premis dels Jocs Florals. Des de l’escenari preparat especialment per l’ocasió, la Lena (la directora) va anar anunciant el nom dels premiats. Als 3 guanyadors/es de cada nivell els van entregar un petit llibret amb el recull de totes les històries, contes poemes i dibuixos guanyadors/es, una preciosa rosa, i un lot de llibres per a tota la classe. A més, els primers premis de 5è i 6è ens van llegir les seves obres.
L’entrega de premis va estar amenitzada pels protagonistes de la llegenda de Sant Jordi: el drac, la princesa, la rosa i òbviament el Sant Jordi.
Cliqueu aquí per veure i llegir les obres dels guanyadors i guanyadores.
Sofia Abitabile, Gerard, Artem, Marc i Laia
Durante estos últimos días, los alumnos de 5º A hemos creado unos vídeos para celebrar el día internacional del libro, el 23 de abril. En ese día se conmemora el fallecimiento de dos escritores muy famosos: William Shakespeare y Miguel Cervantes, y se celebra regalando libros a nuestros seres queridos.
Para crear los vídeos lo primero que hicimos fue buscar un poema que nos gustara. A continuación, lo analizamos (tipo de rima, número de versos y estrofas) y lo resumimos. Después, grabamos un audio recitándolo, para ello utilizamos una aplicación llamada Vocaroo. Seguidamente, editamos el vídeo usando la página web Canva. El vídeo tenía que contener imágenes, palabras y GIF’s relacionados con la temática del poema. No fue fácil crear el vídeo porque debíamos ajustar el tiempo de cada imagen para hacerla concordar con nuestra voz.
Finalmente, en clase, vimos los diferentes vídeos que habíamos hecho.
Clicad aquí para ver más vídeo poemas.
Dídac, Marcel y Naia