_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Aquest any tornem a ser els encarregats d’omplir les farmacioles de l’escola. Què divertit!
La setmana passada vam revisar totes les farmacioles i vàrem fer una llista amb el material que faltava. Aquesta revisió va ser molt extensa i sobretot molt curosa, ja que també havíem de mirar si hi havia algun producte que superés la data de caducitat. Evidentment, tot estava al dia i controladíssim, així que tan sols ens faltava comprar tot aquell material que havíem escrit a la llista.
I avui ha arribat l’esperat dia! A primera hora del matí hem recordat les normes que hem de seguir per anar pel carrer. Entre tots les hem anat dient, i com ja les recordàvem de les anteriors sortides, ràpidament ens hem posat l’abric i hem sortit de l’escola.
Tot i que el camí ha estat molt curt, hem aprofitat per practicar les conductes viàries adequades: hem recordat creuar pel pas de vianants, parar al arribar-hi, mirar a un i a l’altre costat i sobretot fer cas a les indicacions dels semàfors. D’aquesta manera, dos alumnes ens han fet de guia a l’anada i altres dos a la tornada.
Quan hem arribat a la farmàcia ens hem posat a la cua per ser atesos i hem aprofitat el temps d’espera per recordar què havíem de demanar i com fer-ho. Ens ha atès una dependenta súper atenta, i a més ens ha ajudat moltíssim!
Cada alumne ha demanat una cosa diferent: gases, tiretes, esparadraps, iode, etc. I també hem après a preguntar i a tenir en compte el preu de les coses.
Com som Escola Verda i ens encanta reciclar, anàvem ben preparats amb la nostra bossa de la compra, de manera que no ens ha calgut demanar cap altre bossa.
Hem pagat tot el que hem comprat, i quan marxàvem…. Sorpresa! La dependenta de la farmàcia ens ha regalat una bosseta de caramels a cadascú! Els hem obert de camí a l’escola i estàvem boníssims!
Quan hem arribat a l’escola ràpidament hem omplert les farmacioles amb tot el que hem comprat, així que podem dir que: ja tenim ben equipades totes les farmacioles de l’escola!
COM CADA ANY ELS NENS I LES NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM CELEBRAT LA CASTANYADA.
HA VINGUT LA CASTANYERA AMB UN CISTELL MOLT CARREGAT AMB CASTANYES.
HEM BALLAT LA DANSA DE LA CASTANYERA I HEM CANTAT LES CANÇONS QUE ESTEM APRENENT DE LA TARDOR.
HEM ACABAT LA FESTA MENJANT TOTS JUNTS/ES LES CASTANYES I ELS PANELLETS QUE VAN FER ELS NENS/ES DE P5.
Com cada curs aquest any no podia faltar el mercat de tardor de cicle inicial.
Cada nen/a ha portat el fruit de tardor que li ha tocat i l’hem compartit entre tots/es. Un nens/es feien de venedors i altres de compradors (rotativament). Finalment ens hem anat a esmorzar tots/es junts/es al pati.
Ens ha fet un dia preciós i hem gaudit molt!!!!
ELS NENS I LES NENES DE P5 HEM ESTAT ELS ENCARREGATS DE FER ELS PANELLETS PER CELEBRAR LA CASTANYADA.
PER COMENÇAR A CUINAR ENS HEM RENTAT LES MANS I POSAT UN DAVANTAL.
PER FER ELS PANELLETS PRIMER HEM PELAT I AIXAFAT LA PATATA, REMANAT EL SUCRE I L’AMETLLA MÒLTA. AMB TOTS AQUESTS INGREDIENTS HEM FET LA MASSA DELS PANELLETS.
AMB AQUESTA MASSA HEM FET LES BOLETES I LES HEM DECORAT AMB AMETLLA, XOCOLATA, COCO, PINYONS I CIRERES .
UN COP FETS ELS HEM PORTAT A LA CUINA A COURE.
A LA TARDA HEM ANAT A LES CLASSES DE P3 I P4 A EXPLICAR COM ES FAN.
DEMÀ QUE CELEBREM LA CASTANYADA FAREM UNA FESTA I MENJAREM ELS PANELLETS.
A cicle inicial aquest curs hem iniciat un nou projecte: ELS AMBIENTS.
Treballem diferents àrees segons l’ambient:
ESPAI DE CIÈNCIES: es treballen diferents aspectes del medi natural (hort, animals,…)
LES LLETRES JUGANERES: mitjançant jocs de llengua es treballen aspectes de la llengua (elaboració de textos, lectura de paraules/frases,…)
JUGUEMOS CON LAS LETRAS: es treballa fonamentalment l’expressió oral en castellà.
PENSEM: tot jugant treballem el càlcul i la numeració.
IMAGINEM: a partir d’unes històries els nens/es deixen anar la seva imaginació i creativitat.
Cada nen/a escull l’ambient al que vol anar i cada dia d’ambients farà un de diferent. Quan tots/es els nens/es ja han passat per tots els ambients, es comença un nou torn amb diferents activitats dins l’àrea a treballar.
Ens ho passem molt bé jugant i aprenent tots/es junts/es!!!!
Avui hem anat al mercat del poble a comprar fruits de la tardor. Abans de sortir de l’escola hem repartit diferents càrrecs: dos nens s’ocupen de portar les bosses de la compra, un altre es responsabilitza del moneder i els altres s’encarreguen de portar la llista de la compra i de controlar que no ens deixem res per demanar.
Una vegada hem arribat a la parada, cada un ha demanat una fruita diferent. El fruiter ha estat molt amable, inclús ens va deixar ensumar un bolet! Hem pogut veure moltes fruites i verdures típiques de la tardor i ens ho hem passat d’allò més bé. Repetirem segur!
Tan veure menjar ens ha entrat moltíssima gana… Què podem fer? Doncs un tastet amb els fruits que hem comprat!
Primer hem tallat els aliments i els hem col·locat en els plats. I després, hem escrit uns cartells amb el nom de cada fruita i verdura.
Tot estava boníssim, ens hem posat les botes!!
Els nens i nenes de Cicle Mitjà hem començat a utilitzar Quizizz. Els mestres ens donen un codi que ens permet accedir a les activitats. Podem entrar al Quizizz des de casa, a l’escola, a la biblioteca, etc.; només ens cal un ordinador o tablet i connexió a internet.
És molt divertit respondre les preguntes perquè ens ho passem bé i aprenem.
Els alumnes de 4t hem preparat un tutorial per ajudar-vos a entrar al Quizizz! Us atreviu a provar-ho?
Divendres 29 de setembre els nens i nens de 4t vam visitar el Port d’Arenys per conèixer el funcionament i la fauna i la flora autòctona de la zona.
Durant el matí vam fer diverses activitats a la platja i vam passejar pel port. Allà vam fer una volta en barca per veure el port des del mar.
Després de dinar vam parlar amb un pescador que ens va ensenyar la pesca del dia. Tenia peixos que encara es movien!!! També ens va explicar consells i curiositats sobre els peixos.
Finalment, vam visitar la llotja on estaven apunt de començar la venda del peix.
Estem aprenent a llegir i a escriure en lletra de pal.
Ens ho passem molt bé mentre aprenem. Estem molt contents de fer aquestes “feinetes”.
Les escoles de Cabrils juntament amb l’Ajuntament porten a terme el projecte dels Gegantons.
Aquest projecte pretén acostar la cultura popular als alumnes fent-los participar més activament en les festes del poble i alhora crear activitats conjuntes entre les dues escoles: el Mas Maria i L’Olivera.
El curs 2010-2011 s’ha format la comissió dels gegantons amb membres de les dues escoles i amb l’ajut de l’Ajuntament s’han creat dos gegantons: L’Oliver i la Maria.
Un cop enllestits els gegantons, el 29-4-2011 es va fer una trobada conjunta de les dues escoles per presentar-los. Els alumnes van ballar i finalment un grup d’animació va amenitzar la festa.
Procés de creació dels gegantons i la colla gegantera
Els gegantons es van batejar el 30-4-2011 durant la Festa Major de Cabrils en un acte amb la participació dels gegants de Cabrils i altres pobles.
A l’abril de 2013 es va batejar un nou gegantonet, en Patufet, en una gran festa de Trobada de Colles de Gegants d’Escoles de Catalunya.