La lectura i la biblioteca a l’Escola Nabí

A l’Escola Nabí donem molta importància a l’aprenentatge de la llengua i la comunicació. Dins d’aquest aspecte, dediquem estones setmanals al gust per la lectura.

Pel que fa a Educació Infantil, disposem d’un espai literari setmanal, on els infants

gaudeixen de l’escolta d’un conte a la Biblioteca de l’Escola “Elisa Moragas”. Aquest conte es treballa posteriorment mitjançant la conversa amb els infants on se li dona molta importància a els valors que es desprenen.

Els nens i nenes, a la Biblioteca de l’Escola, també disposen de temps per poder mirar contes i compartir una estoneta amb els seus companys/es. D’altra banda, una vegada al trimestre, l’alumnat d’infantil visiten la Biblioteca del Barri (Biblioteca Collserola – Josep Miracle) i, amb la Núria Flo, se’ls explica un conte.

Pel que fa als alumnes de 1r i 2n de Primària, els quals estan en ple procés de la lectoescriptura es dona molta importància a l’espai de lectura i, per tant un cop a la setmana amb l’ajuda d’un mestre de suport, escullen un llibre i es fa una estoneta de lectura individualitzada. D’aquesta manera es té una visió més acurada de com van evolucionant d’aquest procés lector i se’ls pot ajudar de manera individual.

A més, tant l’alumnat de 1r com de 2n també visiten la Biblioteca del Barri i gaudeixen de l’escolta d’un conte i d’una estoneta de lectura cada trimestre. És a la Biblioteca de l’Escola on van a gaudir setmanalment de la lectura lliure. En aquest espai poden relaxar-se i llegir de manera individual, gaudint de l’espai.

Pel que fa a l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è assisteixen un cop a la setmana a la Biblioteca del Barri. L’Escola està dins del Programa Connexions. En aquest programa es tracta de fer diferents activitats al voltant de la lectura. Es parla de les lectures que han fet els alumnes i, ells mateixos recomanen llibres als companys/es. També presenten autors/es i títols essencials, novetats i fan ús del servei de la biblioteca. A més, l’alumnat selecciona lectures per a la setmana i fan una estoneta de lectura.

Cada curs, a la comunitat dels grans, ens visita un autor/a o il·lustrador/a i els nens i les nenes tenen l’oportunitat de conèixer-lo i fer-li preguntes.

En aquesta col·laboració es treballen competències lingüístiques, audiovisuals, socials i ciutadanes. També es fomenta l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria. Gràcies a la col·laboració de la Biblioteca del Barri, tots els nens i nenes de l’escola gaudeixen dels llibres que se’ns facilita en forma de préstec. A més els mestres realitzen préstec de llibres per les aules.