Consell Escolar

Resum sessions Consell Escolar

Què és?

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. És un òrgan present a tots els centres que reben finançament públic i està regulat per Llei (LEC, 2009; Decret 102/2010…).
La seva missió és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants de funcionament i organització de l’escola.

Qui en forma part?

L’equip de direcció de l’escola (la directora n’és la Presidenta, més la cap d’estudis i el secretari), una representació del Claustre, una representació del personal de servei i administració, un/a representant de l’Ajuntament, i una representació de les famílies (en el nostre cas, formada per 4 membres elegits en votacions i 1 membre representant de l’AFA).
Els membres del Consell Escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.
Actualment són membres del Consell Escolar de l’escola: Mireia Valdés, Santi Vilardaga , Olga López, David Comín, Gerard Muntada, Olga Canal, Virginia Maldonado, Miquel Trapero, Albert Martínez, Aina Clotet i Sílvia Puente.

Quines són les seves funcions principals?

– Aprovar el Projecte educatiu, la Programació Anual, les normes d’organització i funcionament i el pressupost del centre.
– Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes, en el procediment de selecció/cessament del director/a, en les propostes d’acords de col·laboració amb altres centres i l’entorn.
– Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars.
– Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

Cada quan es reuneix?

Es reuneix una vegada al trimestre i sempre que el convoca la directora o ho sol·licita al menys un terç de les seves persones membres. A més, ha de fer una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.

I més enllà de l’escola?

Els representants del Consell Escolar de l’escola poden presentar-se com a candidats al Consell educatiu de Districte i d’aquí al Consell educatiu municipal, i Consell Escolar de Catalunya.