Mostra de Dansa

El dia 2 de maig vam fer la mostra de dansa, la qual ens ve oferta des d’un programa que l’Esbart Dansaire de Rubí porta a les aules gràcies al suport de l’Ajuntament de Rubí. Aquest projecte serveix per apropar la dansa tradicional a les escoles públiques i concertades de la ciutat en horari lectiu i així oferir el seu aprenentatge com a tècnica d’expressió i normalització del coneixement del país.

Va ser una experiència molt enriquidora per a la comunitat educativa. Moltes gràcies per la vostra participació. Els infants van gaudir molt ballant les següents danses:

I3A Jan Petit rumba! (Classe dels i les futbolistes)

El Jan petit és una cançó infantil tradicional i una dansa infantil popular als països catalans i sud de França. En aquesta dansa els infants han après a identificar diferents parts del cos al ritme de la rumba.

I3B Arri arri tatanet (Classe dels i les ciclistes)

Joc que es fa a les criatures encara petites. Les famílies posaven una cama sobre l’altra i asseien el infant sobre al seu peu, cama aquí, cama allà, aguantant-lo amb les mans i fent moure el peu imitant el saltiró que fa el cavall a qui el munta.

Comuna I3 Trinco trinco

Aquesta dansa, com bé diu la lletra, hem d’anar en compte de no “mullar-nos” els peuets i cal seguir la cançó, anant de puntetes o de talons mentre ballem.

I, per acabar, tots els infants de la comunitat de petits es van acomiadar amb el Ball de Gitanes de Rubí. El Ball de Gitanes, més que una dansa, era tota una festa des del seu origen, com a dansa ballada pels gitanos quan celebraven els seus casaments, fins a la seva incorporació al patrimoni popular. Una dansa molt tradicional del nostre poble.

A continuació clicant el nom podeu veure els vídeos de la mostra de dansa:

I3 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-3/

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *