Mostra de Dansa

El dia 2 de maig vam fer la mostra de dansa, la qual ens ve oferta des d’un programa que l’Esbart Dansaire de Rubí porta a les aules gràcies al suport de l’Ajuntament de Rubí. Aquest projecte serveix per apropar la dansa tradicional a les escoles públiques i concertades de la ciutat en horari lectiu i així oferir el seu aprenentatge com a tècnica d’expressió i normalització del coneixement del país.

Va ser una experiència molt enriquidora per a la comunitat educativa. Moltes gràcies per la vostra participació. Els infants van gaudir molt ballant les següents danses:

I4A Sant Antoni i el dimoni (Classe dels patinadors i les patinadores)

Pels voltants del 17 de gener molts pobles mediterranis celebren, amb el foc i la música, la recuperació de la llum solar després de mesos de foscor. Aquesta dansa és una mostra de moltes de les que en aquesta època es ballaven

I4B Ton pare balla el drac (Classe dels i les pilotes)

Diu la història que un drac de festa major es va posar malalt de l’ós de la música i que per a guarir-lo havien de trobar tres sons: el del vent, el de l’aigua i el del foc, posar-los dins d’una maleta i convertir-los en una cançó.

I4 comuna El petit vailet

És una dansa que es troba molt estesa per tot Catalunya. Tot i que per a nosaltres és ara una petita cançó infantil, temps era temps va ser una cançó que es referia a moltes altres coses durant les festes del vell Carnestoltes.

I, per acabar, tots els infants de la comunitat de petits es van acomiadar amb el Ball de Gitanes de Rubí. El Ball de Gitanes, més que una dansa, era tota una festa des del seu origen, com a dansa ballada pels gitanos quan celebraven els seus casaments, fins a la seva incorporació al patrimoni popular. Una dansa molt tradicional del nostre poble.

A continuació clicant el nom podeu veure els vídeos de la mostra de dansa:

I4 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-4/

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *