Activitats mes d’abril

Famílieees!
Durant el mes d’abril hem realitzat diferents activitats:

• El 8 d’abril vam anar a la fàbrica del ColaCao.
  • El 19 d’abril vam celebrar el Cinto Rock.
  • El 23 d’abril durant tot el dia vam fer activitats relacionades amb la diada de Sant Jordi.
  • Per motius meteorològics, vam ajornar la… Llegeix més»

Mostra de Dansa

El dia 2 de maig vam fer la mostra de dansa, la qual ens ve oferta des d’un programa que l’Esbart Dansaire de Rubí porta a les aules gràcies al suport de l’Ajuntament de Rubí. Aquest projecte serveix per apropar la dansa tradicional a les escoles públiques i concertades de la ciutat en horari lectiu i així oferir el seu aprenentatge com a tècnica d’expressió i normalització del coneixement del país.

Va ser una experiència molt enriquidora per a la comunitat educativa. Moltes gràcies per la vostra participació. Els infants van gaudir molt ballant les següents danses:

I5A El rogle (Classe dels i les tenistes)

A l’hora d’organitzar el ball a la plaça hi havia danses per a cada moment i cal triar bé la primera dansa. Solia ser un ball senzill que convida a tothom a anar entrant a la plaça i per això es feia servir moltes vegades el ball del rogle.

I5B La muntanyeta (Classe de les medalles olímpiques)

Dansa originària de Sant Feliu de Codines municipi del Vallès Oriental. Es tracta d’una dansa de collita que encara avui ballen en aquesta localitat en la seva festa de primavera, on les noies es lluïen davant dels nois i els nois feien el mateix amb les noies.

I5 comuna Els quatre sabaters

Antigament hi havia una creença que deia que el moviment ràpid ajudava el creixement dels vegetals. Potser el salt persistent d’aquesta dansa-joc, té alguna cosa a veure. Pels anys 40 i 50, encara s’hi jugava en alguns pobles del Vallès i Barcelonès.

I, per acabar, tots els infants de la comunitat de petits es van acomiadar amb el Ball de Gitanes de Rubí. El Ball de Gitanes, més que una dansa, era tota una festa des del seu origen, com a dansa ballada pels gitanos quan celebraven els seus casaments, fins a la seva incorporació al patrimoni popular. Una dansa molt tradicional del nostre poble.

I5 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-5/

Mostra de Dansa

I4A Sant Antoni i el dimoni (Classe dels patinadors i les patinadores)

Pels voltants del 17 de gener molts pobles mediterranis celebren, amb el foc i la música, la recuperació de la llum solar després de mesos de foscor. Aquesta dansa és una mostra de moltes de les que en aquesta època es ballaven

I4B Ton pare balla el drac (Classe dels i les pilotes)

Diu la història que un drac de festa major es va posar malalt de l’ós de la música i que per a guarir-lo havien de trobar tres sons: el del vent, el de l’aigua i el del foc, posar-los dins d’una maleta i convertir-los en una cançó.

I4 comuna El petit vailet

És una dansa que es troba molt estesa per tot Catalunya. Tot i que per a nosaltres és ara una petita cançó infantil, temps era temps va ser una cançó que es referia a moltes altres coses durant les festes del vell Carnestoltes.

I4 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-4/

Mostra de Dansa

I3A Jan Petit rumba! (Classe dels i les futbolistes)

El Jan petit és una cançó infantil tradicional i una dansa infantil popular als països catalans i sud de França. En aquesta dansa els infants han après a identificar diferents parts del cos al ritme de la rumba.

I3B Arri arri tatanet (Classe dels i les ciclistes)

Joc que es fa a les criatures encara petites. Les famílies posaven una cama sobre l’altra i asseien el infant sobre al seu peu, cama aquí, cama allà, aguantant-lo amb les mans i fent moure el peu imitant el saltiró que fa el cavall a qui el munta.

Comuna I3 Trinco trinco

Aquesta dansa, com bé diu la lletra, hem d’anar en compte de no “mullar-nos” els peuets i cal seguir la cançó, anant de puntetes o de talons mentre ballem.

I3 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-3/

Diada de Sant Jordi 2024

Aquest dimarts hem celebrat a tota l’escola la Diada de Sant Jordi, on hem fet diverses activitats, però abans d’arribar en aquesta celebració hem parlant un munt sobre la Llegenda de Sant Jordi, l’hem explicat a la classe i des dels més petits fins als més grans hem preparat uns detallets que feien molta patxoca.

Arribat el dia, l’hem iniciat visitant unes paradetes ben boniques, on hem pogut veure un munt de llibres i contes. No sabíem ben bé quin triar, però al final cada classe s’ha decidit per aquell que més els hi agradava. A més, també ens esperava una dolça sorpresa, una xocolatada molt bona!

Per tancar la Diada, com és tradició a l’escola, hem celebrat els Jocs Florals. Les més petites i els més petits hem pogut mostrar als més grans de l’escola amb unes imatges i vídeos tot allò que hem fet a les classes i els mitjans i grans ens han sorprès amb les seves creacions! Ha estat una Diada plena d’il·lusions i màgia, amb el Drac, la Princesa i Sant Jordi.

A continuació podeu veure les fotos i vídeos de cada nivell:

I3 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-3/

I4 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-4/

I5 – https://agora.xtec.cat/escolamossencinto/fotos/fotos-dei-5/

Fontmartina

Bon dia famílies,
Avui l’alumnat de 6è hem visitat Fontmartina, dins del Parc Natural del Montseny.
Allà hem pogut conèixer més sobre la flora, la fauna i restes històriques que encara continuen en aquest magnífic entorn.
Aquí us deixem un recull de fotos