Ronda 3 d’ambients!!!

Aquest últim trimestre a l’ambient de la Celia, dins de l’àmbit matemàtic, com a proposta guiada ens iniciarem en l’aprenentatge de les hores en català, tant en un rellotge analògic com digital. En el cas dels alumnes de tercer hauran de saber identificar i llegir les hores en punt, un quart, dos quarts i tres quarts. Amb els alumnes de quart, anirem una mica més enllà i coneixeran com anomenar les hores quan no són exactes. 

També, hauran de resoldre diferents problemes relacionats amb les hores. En el cas dels alumnes de quart, a partir d’un esquema i el resultat hauran d’esbrinar l’operació. En canvi, els alumnes de tercer continuaran practicant la identificació de les dades i la creació d’esquemes per tal de trobar les operacions adequades per resoldre el problema amb èxit. També, a partir d’unes dades donades hauran d’inventar-se un problema que tingui relació amb aquestes. 

Per continuar consolidant els sabers treballats al llarg del curs, de manera autònoma hauran de resoldre diferents operacions treballades i arrodonir o aproximar uns nombres donats a la desena i centena en el cas dels alumnes de tercer i la unitat de miler en el cas de quart. A més, podran posar en pràctica tot el que han après sobre els càlculs i les equivalències d’euro, jugant a comprar i vendre.

Pel que fa a l’àmbit lingüístic, com a proposta guiada aprendrem com podem ajuntar diferents preposicions en una única paraula, és a dir, quines són les contraccions més utilitzades en català que de manera natural quan parlem fent servir, però a l’hora d’escriure per desconeixement escrivim per separat. 

Per practicar l’expressió escrita, hauran de crear un text a partir d’unes imatges fent servir les hores. També, s’hauran d’enfrontar a la interpretació de diferents textos en el que la informació està recollida fent servir les hores. 

Com a proposta plàstica, podran crear un rellotge tant digital com analògic, per tal de prendre consciència de com anomenen les hores en tots dos. 

En definitiva, després d’acabar aquest ambient esperem que siguin uns experts i unes expertes utilitzant aquesta unitat de temps. 

Pel que respecta a l’ambient de l’ Àngels, dins de l’àmbit matemàtic, com a proposta guiada, ens iniciarem en el treball de les unitats de temps, tot utilitzant els referents d’unitats més grans o més petites d’un any i treballarem sobre un calendari per situar-nos en i treballar aquest saber.Amb els alumnes de quart, aprofundirem en el treball del temps amb activitats de raonament relacionades amb les unitats de temps abans esmentades.

Per continuar treballant els sabers de l’àmbit matemàtic, els i les alumnes de tercer s’iniciaran en el treball de les fraccions, tot identificant les parts d’una fracció per expressar-les en forma d’expressió matemàtica i en forma d’escriptura segons es llegeix. A més a més s’iniciaran el treball de les sumes i restes amb el mateix denominador.

Pels alumnes de quart, ampliarem els sabers relacionats amb les fraccions, incidint en l’escriptura tant en forma d’expressió numèrica com escrita i en operacions de sumes i restes .

Per donar sentit al treball relacionat amb les fraccions, també treballarem de manera autònoma, problemes relacionats amb fraccions. El treball dels problemes, consolida el treball de les situacions matemàtiques, tot identificant les dades, subratllant la pregunta i organitzar tota aquesta informació en forma de dades, esquema (per fer el treball abstracte de representació del mateix), l’operació (en el cas de quart amb dues operacions) i acabant amb una resposta ben argumentada.

Pel que fa a l’àmbit lingüístic, en la proposta guiada, treballarem la classificació de paraules segon siguin agudes, planes o esdrúixoles, treballarem la separació sil·làbica, la identificació de la síl·laba tònica i en el cas de quart, ampliarem amb el treball dels dígrafs.

Per ampliar el treball dels sabers d’aquest àmbit, continuarem amb una comprensió lectora relacionada amb una situació en què intervenen les fraccions i tancarem el treball d’aquestes amb una expressió escrita on han de posar nl pràctica els sabers adquirits per realitzar un text narratiu tenint en compte les consignes donades.

Per acabar l’àmbit lingüístic, farem un joc de tauler amb d’adjectius. A partir d’un tauler amb diferents substantius, han de pensar i escriure adjectius que estiguin relacionats per posteriorment escriure una frase.En el cas de tercer, han d’escriure-la per identificar el subjecte, predicat, adjectiu i verb. Pel que fa a tercer, ampliarem amb la identificació dels nuclis del subjecte i del predicat.

Com a proposta plàstica, han de fer una proposta on facin el seu nom en fraccions i responguin a un seguit de consignes relacionades.

Per últim, comptem amb la col·laboració de les famílies per la proposta de joc , el qual es tracta d’un material manipulatiu al qual han de construir, fraccions equivalents , fe comparacions i realitzar fraccions seguint unes consignes.

I per últim, a l’ambient de la Sanae, dins de l’àmbit matemàtic, com a proposta guiada ens iniciarem en l’aprenentatge dels poliedres i els prismes. De manera manipulativa, l’alumnat podrà veure i manipular els diferents cossos geomètrics, contar el nombre d’arestes, cares i vèrtex per posteriorment poder fer una construcció del seu poliedre o prisma amb els materials que posem a l’abast: escuradents, plastilina i pals xinesos.  La distinció amb l’alumnat de quart, és que ells i elles hauran de conèixer la diferència que hi ha entre el poliedre i el prisma.

Per continuar treballant els sabers de l’àmbit matemàtic, l’alumnat de tercer i quart  han de reforçar els seus aprenentatges sobre la descomposició de nombres posant a pràctica el que han après. De manera manipulativa, descompassaran els nombres que se’ls hi dona en una plantilla. 

Per altra banda, també seguirem amb el concepte de longitud on l’alumnat ha d’ordenar les diferents longituds utilitzant la unitat treballada del metre. 

Pel que fa a l’àmbit lingüístic, com a proposta guiada treballarem els possessius i demostratius amb els vostres fills i filles. Aquestes dues categories gramaticals són fonamentals per a la comprensió i expressió correcta de la llengua, i treballem activament perquè els nostres estudiants dominin aquests conceptes de manera efectiva.

A través d’activitats lúdiques com el tauler del kaboom, exercicis d’observació i tasques d’escriptura creativa, els estudiants practiquen l’ús dels demostratius i possessius en contextos quotidians i situacions reals amb l’objectiu de què coneguin i utilitzin aquestes categories gramaticals de manera precisa i eficaç per comunicar-se amb altres i descriure el món que els envolta.

Per acabar l’àmbit lingüístic, reforçarem l’ortografia de la C, QU i QÜ. Aquest aspecte de la llengua és fonamental per a una correcta expressió escrita i comunicació eficaç, i treballem de manera activa perquè els nostres infants dominin aquestes regles ortogràfiques amb confiança. 

Per practicar la comprensió lectora i  l’expressió escrita, l’hem contextualitzat amb les colònies, ja que les tenim a la cantonada i per a què sigui més motivador pels nostres infants. Extrauran les idees principals i seleccionaran la informació que se’ls demana per contestar a una sèrie de qüestions sobre la casa de colònies Mas Banyeres de la qual també ens ajudarà per saber més sobre les instal·lacions d’aquesta casa. 

Esperem que puguin gaudir i aprendre d’aquestes propostes d’ambients amb els quals tancarem el curs.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>