1a Ronda de ambients!!!

Després de treballar amb tot el grup els diferents sabers, arriba el moment de començar els ambients per acabar de consolidar tot el que hem après d’una manera més autònoma, i escollint les nostres preferències a l’hora de fer les diferents propostes plantejades.

Aquesta primera ronda a l’ambient de la Celia dins de l’àmbit matemàtic els nens i nens de tercer s’iniciaran en el concepte de multiplicació amb el material Base 10, per tal que s’adonin que multiplicar no és una altra cosa que una suma repetida.
Els alumnes de quart, continuaran consolidant la multiplicació d’una manera molt engrescadora. Hauran d’agafar diferents targetes amb un nombre de dues, tres o quatre xifres, llança els daus i dur a terme a paper la multiplicació pel nombre que els hi ha tocat. Després, hauran d’autocorregir-se amb la calculadora.
D’altra banda, per posar en pràctica tot el que sabem dels tipus de línies, els infants de tercer, hauran de fer una producció artística, seguint unes consignes.
Els infants de quart, hauran de reproduir diferents simetries de figures formades per línies rectes.
A més, per practicar les operacions i la resolució de problemes, els hi hem preparat unes compres de tardor molt divertides. En les quals, hauran d’escollir quantes quantitats dels diferents productes plantejats volen comprar. Per posteriorment, omplir el full de registre indicant tot el que els hi demana, i fer el càlcul dels euros que es gastaran.
Pel que fa a l’àmbit lingüístic, a partir de la interpretació de l’horari d’aula hauran de contestar unes preguntes en relació amb aquest.
Per continuar practicant l’escriptura, en concret la diferenciació d’Hi ha i Hi havia, hauran de ser creatius i fer frases amb sentit i concordança de gènere i nombre, aplicant el que han après a la proposta guiada per diferenciar el subjecte i el predicat. A més, treballarem la norma ortogràfica de la B i la V.

En l’ambient de l’Àngels, dins de l’àmbit matemàtic els nens i nenes de tercer i quart faran una proposta per treballar els nombres parells i senars.

D’altra banda, faran una proposta d’escriptura de nombres, recordant la regla D-U-C i posant-la en pràctica. Els nens i nenes de tercer practicaran amb números de 3 xifres (fins a les centenes) i els de quart, aniran una mica més enllà i arribaran fins a les 6 xifres (milions).

Pel que fa a l’àmbit lingüístic, a partir d’una lectura, hauran de contestar a unes preguntes relacionades amb la mateixa i, posteriorment, fer l’autocorrecció d’aquestes. Per continuar practicant l’escriptura, faran una proposta creativa. Hauran de triar entre molts supòsits i fer una redacció tenint en compte la consigna “Què passaria si…” A partir d’aquí, la imaginació de cadascú/na decidirà l’argument de la seva història.

Per treballar els àmbits de funcionament de la llengua (ortografia i gramàtica), farem una proposta d’identificació de la síl·laba tònica per continuar ampliant coneixements amb una altra proposta manipulativa ben divertida que consisteix en classificar paraules en agudes, planes i esdrúixoles. Posteriorment, deixarem l’evidència del contingut treballat en una fitxa de treball per practicar. Continuarem amb una proposta manipulativa per treballar el so R/RR i deixarem recollit el treball en una evidència escrita per recollir la norma ortogràfica.

Finalment, la proposta artística està lligada a l’estació de la tardor. Els nens i nenes han de posar en pràctica el treball fet sobre les línies i han d’elaborar un arbre de tardor amb la consigna d’utilitzar només línies rectes.

I per últim, en l’ambient de la Sanae dins de l’àmbit matemàtic els nens i nens de tercer aprendran a situar nombres en una recta numèrica, el seguiment de sèries numèriques donades i així poder expressar verbalment qualsevol sèrie, s’iniciaran en el concepte de manera manipulativa amb tres xifres (fins a les centenes) i els de quart fan el mateix però amb xifres més grans arribant fins a les 6 xifres (milions).

D’altra banda, l’alumnat de tercer i quart experimentaran manipulativament els cossos geomètrics utilitzant diversos materials per poder representar polígons regulars i irregulars. L’alumnat de tercer ho farà amb material atractiu format per unes targetes on venen els diferents polígons regulars i aniran construint amb uns pals de colors per tal de fixar-se en el nombre de costats que formen els diferents polígons i adonar-se així que els polígons s’anomenen depenent del nombre de costats que el formen. Posteriorment, deixarem l’evidència del contingut treballat en una fitxa de treball per practicar. L’alumnat de 4t també representaran manipulativament polígons regulars i irregulars amb un geoplà. Seguidament, han de traspassar en paper els coneixements que han adquirit com per exemple; diferenciar i classificar els diferents polígons. 

Pel que fa a l’àmbit lingüístic, a partir d’una lectura, hauran de contestar a unes preguntes relacionades amb aquesta. Per continuar practicant l’escriptura, faran una proposta creativa. Hauran d’inventar una història a partir d’uns ítems donats (personatge, acció i lloc). Per treballar els àmbits de funcionament de la llengua farem una proposta, en la qual els infants primer hauran de muntar l’alfabet, per posteriorment ordenar alfabèticament les paraules donades.

I per últim, treballarem el gènere i nombre. L’alumnat de tercer ho realitzarà manipulativament on l’infant ha d’agafar una paraula i ha de decidir el gènere i nombre de cadascuna. L’alumnat de quart anirem una mica més endavant, per tant, repassarem de manera verbal els coneixements que ja han estudiat per després posar-ho en pràctica realitzant una fitxa on hauran d’esbrinar amb diferents frases per tal de donar-li concordança. 

Finalment, la proposta artística està lligada als cossos geomètrics, en aquest cas els polígons. Els nens i nenes han de posar en pràctica el treball fet sobre els polígons regulars i irregulars, han de dibuixar un paisatge utilitzant formes. 

Us adjuntem el drive les imatges del que hem anat fent aquesta setmana. A mesura que anem avançant, anirem penjant més evidències.  Recordeu quan acabem la ronda entrar i descarregar les que més us agradin. També, us recordem, que en acabar les rondes, els alumnes portaran a casa la carpeta amb el recull de les propostes fetes. És important que dediqueu una estoneta a revisar-les amb els vostres fills i filles, ja que farem una petita prova per valorar el procés d’aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>