Bona tarda famílies,
Us expliquem a continuació les propostes d’aquests dies, que estan sent molt especials!
A l’ambient ubicat a l’aula de primer, els nens i nenes han treballat la lateralitat i els desplaçaments dins una quadrícula amb personatges de Halloween; han seguit practicant la consciència fonològica trobant paraules misterioses codificades a partir de lletres inicials, han completat un dibuix seguint les instruccions d’un text escrit, i també s’han inventat una història amb personatges terrorífics en funció del que els ha sortit als daus, que posteriorment han explicat a la resta de companys. A més, han creat una poció màgica súper fastigosa! També han jugat al doble amb elements de Halloween, un joc que combina la rapidesa i l’expressió oral. Amb el Kapla han fet construït castells, carabasses i aranyes! I han fet un quadre amb aquarel·les d’un paisatge tenebrós… I els nens i nenes de segon, fins i tot han tingut temps de fer sumes amb base 10 de números fins el 1000!
A l’ambient ubicat a l’aula de segon, els nens i nenes fan jocs divertidíssims de numeració i sumes amb l’ordinador, treballen les sèries numèriques per ajudar un pobre fantasma que ha perdut els números; han pintat fantasmes amb pintura i cotonets que ens ajudaran a tenir les classes ben boniques, i també han llegit, escrit i recitat una dita de la tardor. A la taula de LEGO han pogut fer les seves construccions, de forma individual o de forma cooperativa amb companys, i la caseta de nines els ha permès jugar i experimentar els diferents rols familiars i les relacions entre ells. A més, els nens i nenes de primer han fet lectura de paraules de Halloween, i els de segon, una lectura sobre la Castanyera.
Les propostes de la Sala de la Muntanya també han estat terrorífiques!
Hem pintat carabasses i ratpenats: els nens i nenes de primer, en funció dels números indicats, i els de segon, calculant sumes i restes. Hem treballat la numeració dibuixant un monstre seguint les indicacions depenent dels números que ens sortien als daus, i hem practicat l’escriptura de paraules amb uns mots encreuats de Halloween. Hem fet una lectura per saber quina és la faldilla preferida de la Castanyera; ens hem inventat, escrit i explicat una història de por, i a la proposta artística, hem fet una titella d’un mussol. També hem jugat al tres en ratlla de Halloween i hem fet joc simbòlic a la cuineta i al minimón de trens.
Esperem que gaudiu de les imatges que anirem penjant durant aquesta ronda!
Les mestres de Cicle Inicial.