Sortida del cicle superior a les Antigues fàbriques de Palau

Els alumnes de les classes del Pit-roig, Teixons i Guineus, hem realizat una sortida per conèixer la realitat industrial de Santa Maria de Palautordera, de principis del segle passat. Aquesta passejada ens ha  permès:

1. Conèixer on estava ubicada la fàbrica de Can Gimferrer, indústria de cotó que estava ubicada davant l’antic Grup escolar.
  2. La fàbrica d’Emili Flaquer i Serra, indústria tèxtil que es troba al centre del municipi a l’avinguda Montseny.
  3. La fàbrica de can Balada o la fàbrica de dalt, comença sent tèxtil, fins que l’any 1906, el Sr. Miquel Arimany hi fa la primera fàbrica d’electricitat que comença a abastir la vila. L’any 1919 torna a ser una fàbrica tèxtil, fins al 1925 que inicia l’activitat de pells, fins fa un parell d’anys.
  4. El Pont de ferro de la Tordera, que es va construir per facilitar l’accés dels veïns al Barri del Temple i a la fàbrica de can Guiñau.
  5. Can Guiñau o fàbrica del mig, que va començar essent  una fàbrica d’estirar coure, després una fàbrica tèxtil de pana, més tard va ser tèxtil de cotó fins que el 1927 el Sr. Lluís Guiñau emprèn una fàbrica de tints que arriba fins a 1999.
  6. La fàbrica de can Guarro o fàbrica de baix, que el 1934 se la queda el Sr. Lluís Guarro, i és on s’inicia la fabricació del preuat paper Guarro, fins a l’any 1992.