Participem al la Robotseny 2019

Els alumnes de 5è de l’escola han participat en el projecte Robotseny 2019. Aquest és el quart any que la nostra escola  hi participa. És un projecte a nivell comarcal (Baix Montseny) que desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes tot treballant de forma cooperativa. També té l’objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències en aquests àmbits.

Com a eines per treballar aquests aspectes s’ensenya a programar robots i a dissenyar-los.

El projecte es desenvolupa a l’aula i té una posada en escena en forma de torneig al final del curs.

La participació dels nostres alumnes va ser en la categoria Robotseny Kidsdestinada a nois/es de 5è a 2n d’ESOque es va desenvolupar el matí del dissabte dia 8 de juny a la plaça de la Vila de Sant Celoni.

Enguany, l’Adam i en Ferran han participat en la competició de RUBIKSENY de la seva categoria.

Per participar a la Fira científica, hem treballat en el disseny d’una maqueta on demostrem de quina manera es pot reaprofitar l’energia que s’utilitza per fer proves als SAIs .

Nom del repte:Els científics Matagallers, repensem l’energia.

Hipòtesis de treball: Podem reaprofitar l’energia que ja s’ha utilitzat?

Proposta per resoldre el repte:Creació d’una maqueta per demostrar com reaprofitem l’energia que s’utilitza per fer proves als SAIs per escalfar l’aigua que caldejarà l’ambient de l’empresa Salicrú.

Conclusions : Donem resposta a  les inquietuds actuals que té la població sobre la reutilització de l’energia.

Robòtica. Aquest any els reptes proposats han girat a l’entorn de la millora en l’eficiència i l’estalvi energètic.Els alumnes han hagut de dissenyar, construir i programar els robots per resoldre les 8 proves proposades, més la que el dia del torneig se’ls proposa insitu.

Per realitzar una de les proves, ens hem inventat una cançó i en Pau Bauló de 4t ens ha acompanyat amb el piano.

Clicant damunt la foto podreu gaudir de fotografies i vídeos de la jornada.