Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau , conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, el dia 30 de gener i dies propers en recordar l’ aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

Els alumnes de 6è ens han amenitzat l’estona amb la lectura d’un manifest  Clica al damnunt per escolar-lo.

En el manifest també hi havia el poema de Joana Raspall Si el món fos … “

Després tots junts hem cantat la cançó “El món seria molt millor”per a nosaltres establert com a himne de la Pau.

Per acabar hem esmorzat tota l’escola plegada .

Els objectius que volem treballar amb tots els alumnes de l’escola són:

– Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
– Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
– Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
– Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil•la, clara i ordenada.
– Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.
– Treballar-ho a l’aula en el dia a dia.

Per acabar us deixem unes fotos