2021-22 ESCOLA VERDA Insonorització del menjador

Com a escola verda que som, el curs passat ens vam preocupar per la contaminació acústica que hi havia al centre. Tenint en compte la influència del soroll en l’estat anímic i de concentració dels infants, vam engegar un estudi sobre el nivell de soroll que hi havia en diferents moments del dia: quan fèiem activitats individuals, en petit grup, en converses en gran grup, quan movíem les taules, quan fèiem activitats en moviment (com les estones d’educació física o al pati)… Amb una escala de soroll vam comparar i saber si el soroll que hi havia era adequat pel treball a l’aula o n’hi havia massa.

Després de fer aquesta diagnosi i posar en comú totes les dades recopilades per tots els grups, des de P3 fins a 6è, vam poder comprovar que gairebé en totes les activitats de l’escola els nivells de soroll eren adequats, tret de dos moments: a les estones del migdia, dinant al menjador, i quan els/les alumnes d’infantil feien psicomotricitat.

Ens van portar un semàfor que ens ajudava a adonar-nos del soroll que estàvem fent, i el van fer servir alguns grups a les aules. També es va col·locar a l’aula de psicomotricitat i al menjador.

Tot i estar fent activitats tranquil·les a l’aula de psicomotricitat i havent pocs alumnes al menjador, els decibels superaven els establerts. Es va fer saber a l’Ajuntament, mitjançant una carta escrita per 5è en representació de tota l’escola, de la necessitat d’insonoritzar el menjador. Tots els grups van dir la seva:

“Volem dinar sense soroll” P3

“Volem fer psicomotricitat i passar-ho bé sense que ressoni tant l’aula” P4

“Prou soroll a l’escola” P5

“Recordeu, el semàfor sempre verd!” 1r

“Volem dinar tranquils i tranquil·les” 2n

“Si ens insonoritzeu el menjador, la nostra vida serà millor” 3r

“Menys soroll i més tranquil·litat” 4t

“Ens agradaria, necessitem i volem que insonoritzeu el menjador”

“Ens fem grans amb sorolls petits”

L’Ajuntament ha respòs àgilment i ja ens han instal·lat panells fonoabsorvents al menjador i l’aula de psicomotricitat. Tota l’escola els estem molt agraïts per contribuir a estar-hi més tranquils i feliços.