SORTIDA DE 5è A L’INFO-K

El passat dijous, dia 28 de febrer, els alumnes de 5è de l’escola Les Cometes de Llorenç, vam anar d’excursió a visitar els estudis de TV3 a Sant Joan Despí.

Aquesta sortida ens ha servit per completar un treball que estem fent a l’àrea de Llengua Catalana, sobre les tipologies de text, en concret, aquest trimestre hem treballat en profunditat “La Notícia”.
El treball que hem fet a classe s’ha basat en conèixer l’estructura i característiques principals d’aquest gènere textual. A classe cada nen i nena ha escrit una notícia, primer a mà i després a l’ordinador, on hem relatat un fet extraordinari, en la majoria de casos fictici. En unir totes les notícies, hem creat una mena de revista dels nens i nenes de 5è i per concloure aquest treball, cada nen i nena s’ha preparat i estudiat la seva notícia per a poder-la gravar com autèntics i autèntiques reporters i reporteres dels “Informatius Les Cometes”.

Per poder fer aquest treball fa mesos que mirem els informatius de l’INFOK (informatiu infantil i juvenil del Club Súper 3) i ens fixem en com els reporters fan la seva feina. En concret la Laia Servera, que és la presentadora d’aquests informatius.

L’experiència de visitar els estudis de TV3 ha estat molt enriquidora. Ens han mostrat els diferents platós, les sales de control per on vigilen que tot el que surt a pantalla sigui correcte, les unitats mòbils, els interminables passadissos amb armaris de vestuari classificats per temàtiques, el laboratori on fan perruques o inclús màscares per alguns personatges del Club Súper , els magatzems on guarden els escenaris i decoracions de molts programes...etc.

Per finalitzar la visita, vam anar al plató on es grava l’INFOK i allà ens esperava… la mateixa Laia Servera !!! Ella ens va explicar com fa el programa, va atendre i respondre totes les nostres preguntes i fins i tot algun de nosaltres va poder exposar la notícia que havíem treballat a classe per ensenyar-li a la Laia el nostre treball.
Durant tota la visita anàvem amb els ulls ben oberts per si ens creuàvem amb algun personatge conegut, i alguns de nosaltres vam reconèixer el Lluís Marquina , presentador del programa “Tot es mou” i també en Rafael Vives, presentador del programa “Ja t’ho faràs”.

Va ser una sortida que ben segur recordarem per molt i molt de temps, i qui sap si… potser d’aquí uns anyets algú de nosaltres sigui el futur/a presentador/a de l’INFOK.

FOTOS: