Carta de compromís educatiu

En aplicació de l’article 20 de la  LEC,  l’Escola Les Cometes estableix aquesta carta de compromís educatiu. Els compromisos expressats en la carta s’entenen en el marc del respecte als drets i les llibertats de les famílies recollits a les lleis i pressuposen el respecte de la família al caràcter propi del centre.

Els/les sotasignats, Albert Rovira Vallvé, director de l’Escola Les Cometes, i .………………………………………….………………. (nom i cognoms), ..……..……..…. (pare, mare, tutor, tutora) de l’alumne/a ………………………………………………………………… …………………………………………………………..………., reunits a la localitat de Llorenç del Penedès, amb data ……………………………………….,  acorden aquesta carta de compromís educatiu.

L’Escola Les Cometes es compromet a:

1. Informar sobre el caràcter propi del centre establert en el projecte educatiu, l’organització, els mecanismes de participació de la comunitat escolar i les normes de funcionament. (Aquesta informació es donarà per escrit  en el moment de formalitzar la matrícula  i es farà una reunió amb les famílies noves al centre per explicitar-la i aclarir qualsevol dubte que sorgeixi).
  2. Donar eines i estratègies perquè les nenes i els nens s’arribin a conèixer el màxim de bé possible a si mateixos, fomentant la seva autoestima i actituds com ara la responsabilitat, el respecte, l’esforç, l’empatia i l’autonomia personal; d’aquesta manera col·laborarem a assolir el seu èxit escolar i els ajudarem a saber gestionar les seves emocions i conflictes aportant benestar personal i potenciant bones relacions amb els altres.
  3. Atendre l’alumnat tenint en compte les seves necessitats educatives i individuals; com també oferir assessorament a la família per tal d’afavorir l’evolució dels i de les alumnes en el seu creixement personal i procés d’aprenentatge.
  4. Treballar els continguts curriculars de manera funcional i significativa fent que les activitats siguin motivadores, desenvolupin la imaginació, la iniciativa i que permetin a l’alumnat fer ús de les seves estratègies i habilitats personals per tal d’arribar a un aprenentatge competencial que permeti traslladar el coneixement a qualsevol circumstància de la vida quotidiana.
  5. Despertar interès respecte diferents projectes d’escola, valorant:
    1. L’estimació i la conservació de la natura i l’entorn, que promou el projecte d’Escoles Verdes.
    2. La motivació per la lectura promoguda pel Projecte de Biblioteca.
    3. La participació en diferents activitats del Projecte Pla d’Esports.
    4. La familiarització amb les TIC ( tecnologia i comunicació).
    5. L’aprenentatge i integració de les llengües, ja siguin la varietat de llengües maternes presents a l’escola, com les curriculars al centre, per un millor aprenentatge d’aquestes últimes,
  6. Establir un bon nivell de comunicació i participació entre família i escola basat en el diàleg i l’intercanvi d’opinions que puguin complementar-se per tal d’aconseguir una mateixa finalitat: vetllar pel desenvolupament integral de l’alumnat. (Aquesta comunicació es durà a terme mitjançant entrevistes i contactes sempre que calgui, l’agenda en el cursos que n’hi ha, i els informes trimestrals d’avaluació).
  7. Informar dels serveis que ofereix el centre en horari escolar i/o extraescolar, de les seves característiques, cost, etc. (Aquesta informació es farà arribar a les famílies cada curs escolar mitjançant circulars).

Per la seva banda, la  família :  ___________________es compromet a:

1. Acceptar i respectar els principis educatius de l’Escola, ressenyats en el Projecte Educatiu.
  2. Establir un bon nivell de comunicació amb els docents que intervenen en l’educació del seu fill o filla.
    1. Assistir a les reunions convocades pel tutor o tutora.
    2. Interessar-se per la informació tramesa per l’Escola i tenir-la present.
    3. Comunicar al centre les informacions rellevants que puguin incidir en el procés d’ensenyament i aprenentatge de l’alumne o alumna (circumstàncies que afectin la salut, canvis en la situació familiar, diagnòstics psicològics, etc).
    4. Adreçar-se directament al centre per contrastar discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb les activitats educatives i la formació de l’alumnat.
  3. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar de la filla o  fill, així com proporcionar les millors condicions possibles per fer les tasques escolars a casa i supervisar la preparació i bon estat del material necessari per l’activitat escolar.
  4. Garantir els hàbits d’higiene, d’ordre, de puntualitat en les entrades i sortides i d’assistència a l’escola.
  5. Vetllar i fer el seguiment necessari per tal de garantir que el seu fill o  filla segueixi les normes específiques de funcionament del centre, especialment les que afecten a la convivència escolar, desenvolupament personal, el bon ús del material i les instal·lacions del centre.
  6. Valorar i respectar les diferents tasques dels professionals que intervenen en l’educació del fill o filla.
  7. Participar en la vida del centre per mitjà del consell escolar i altres instruments al seu abast.
  8. Informar al fill o filla del contingut d’aquests compromisos

I perquè en quedi constància signem la present carta de compromís

Llorenç del Penedès,         de                                de

Per la família                                                                                                                                    Per l’Escola