CIENTÍFICS EN JOC

Els nens i nenes de 5è ja hem acabat el disseny del nostre videojoc !

Aquest projecte està emmarcat dins d’una iniciativa  impulsada per la Direcció General de Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i produït per Eduscopi, entitat dedicada a l’educació i divulgació científica i tecnològica. Han creat tot un certamen per a que els nens i nenes de 5è de qualsevol escola de Catalunya que hi vulgui participar pugui presentar el disseny del seu videjoc, l’escola guanyadora podrà veure fet realitat el seu videojoc i jugar a la següent pàgina web:

Ha estat una tasca engrescadora i molt creativa.

Hem pensat tots els personatges, pantalles i reptes del videojoc.

Per al disseny hi havia dos premises  fonamentals: que el nostre protagonista fos un/a científic/a català en actiu relacionat amb la química i que les persones que juguin al nostre videojoc aprenguin  molta química.

La setmana passada ens van comunicar que el nostre vídeojoc és un dels  finalistes i el dia 22 de maig  anirem tots el nens i nenes de 5è, acompanyats per les mestres i l’Eva Pellicer ( la nostra cientícica i protagonista) al Museu de Ciències Naturals de Barcelona i assistirem a un acte final on alguns nens i nenes exposarem el nostre videojoc i respondrem a les preguntes d’un jurat.

Si voleu saber més sobre el nostre videojoc, seguiu llegint…us en fem un petit resum a continuació…

El nostre videojoc ens porta fins al laboratori de la UAB de l’Eva Pellicer.

L’Eva Pellicer, acompanyada de la seva gosseta Aura, viatjarà per el món convertint els vehicles que troba en vehicles verds , per fer-ho haurà d’anar llençant mol.lècules d’hidrogen als vehicles contaminants. Aquests  deixaran de treure fum gris per passar a treure fum de colors.

Al llarg del joc, en les diferents pantalles, haurà de recopilar  alguns dels elements de la Taula Periòdica i els posarà en ordre amb l’ajuda del gran Dimitri Mendeléiev, ell mateix ens donarà dades essencials sobre aquests elements que ens permetran accedir a la part final del joc per a poder-lo  completar amb èxit.

A la pantalla final hi haurà la gran batalla contra el “Monstre Petroli” , l’Eva el combatrà llençant molècules d’hidrogen  contra ell i esquivant les molècules de benzè que aquest li llençarà i finalment així aconseguirà que  aquest terrible monstre torni al centre de la Terra, el seu hàbitat natural, i convisqui en pau amb la resta d’elements del nostre planeta.

Tot  això , per combatre el canvi climàtic  i aconseguir que deixin d’extingir-se més espècies animals i vegetals.