Circular inici de curs

Generalitat de Catalunya

Departament d’Ensenyament

Escola les Cometes

 

CIRCULAR INICI DE CURS 2017-2018

Benvolgudes famílies, el personal docent i no docent de l’Escola us donem la benvinguda a aquest nou curs escolar. Tot seguit us fem arribar algunes informacions que creiem són del vostre interès i qüestions organitzatives que us agrairem que  tingueu en compte.

 

Horaris

De classe: de 9 a 12:30  i de 15 a 16:30.

22 de desembre i del 5 al 22 de juny, jornada continuada de 9  a 13.

De menjador: de 12:30 a 15.

De secretaria: dimarts i dijous de 9 a 13:30 i de 15 a 17, i hores convingudes.

D’ equip directiu i mestres especialistes: hores convingudes.

 

Calendari

Inici de curs: 12 de setembre.

Fi de curs: 22 de juny.

Vacances de Nadal: del 23 de desembre al  7 de gener, ambdós inclosos.

Vacances de Setmana Santa: del 24 de març al 2 d’abril, ambdós inclosos.

Dies festius: els determinats pel Departament d’Empresa i Ocupació.

Dies festius de lliure disposició i compensació festes locals en període de vacances:

13 d’octubre, 7 de desembre, 9 i 12 de febrer (carnaval) i 30 d’abril.

 

Comunicació

Correus electrònics

Escola: e3001361@xtec.cat o escolalescometes@xtec.cat

Consell Escolar: conselllescometes@gmail.com

AMPA: ampalescometes@gmail.com

Menjador: lacassolariallera@gmail.com

 

Blocs, pàgines web i xarxa social

Escola:http://agora.xtec.cat/escolalescometes/

Ens podeu seguir al Twitter i al Facebook de l’Escola Les Cometes

AMPA:  http://ampalescometes.blogspot.com.es/

Menjador : http://la-cassola-riallera.webnode.es

 

Telèfons 

Escola: 977 677 368

Menjador: 977 678 093

 

Representants de les mares i pares al Consell Escolar:

José Maria Leiva Ortega, Violant Torres González ,  Anna Buenafuente, Ruth Esteban Roca,  Maria Sanz Vicente i Marta Rebollo Mitjans.

Representant de l’AMPA: Mayte Cascales Ledesma

 

 

Relació de professorat, reunions d’inici de curs i horari d¡atenció a les famílies

 

Grup Tutor/a Reunió inici curs   19 h. Horari atenció famílies
3 anys FORMIGUES Sònia Mata 9 d’octubre Dimarts 11:30 h
4 anys CARGOLS Mia Giró 10 d’octubre Divendres 11:30 h
5 anys ORENETES A

ORENETES B

Mònica Mirada

Núria Eslava

4  d’octubre Divendres 10 h

Dijous 11:30 h

Primer ESQUIROLS A

ESQUIROLS B

Núria Papiol

Helena Palau

9 d’octubre Dimecres 12:30 h

Dilluns 10 h

Segon DOFINS A

DOFINS B

Núria Palau

Montserrat Barberà

17 d’octubre Dimarts 10 h

Divendres  11:30

Tercer FARIGOLA A

FARIGOLA B

Paqui García

Roser Catà

5 d’octubre Dilluns  11:30

Dimecres 12:30

Quart ROMANÍ A

ROMANÍ B

Marta Losada

Rosa Guivernau

(Subs. Dalmir Casanova)

2 d’octubre Dimecres 12:30 h

Dimecres 10 h

Cinquè GINESTA A

GINESTA B

(Pendent nomenament)

Ana Pelegay

3 d’octubre Dijous 11:30

Divendres 11:30

Sisè

 

MARGALLÓ A

MARGALLÓ B

Cristina Bautista

Alex Vilches

10 d’octubre Dimecres 11:30

Dilluns 11:30

 

Mestres Especialistes

Anglès : Mª Antònia Borrell i Vicent Calabuig

Educació Física : Amparo Gila i Àlex Vilches

Música: Albert Anglés i Germà Escorihuela

Educació Especial : Paquita Sangüesa i M. Rosa Pajuelo

Suports: Maria Alba Paül , Paco Tormo i Albert Rovira

Religió: Miquel Solé

Personal no docent

Administrativa: Montserrat Secas  Tècnica d’E. Infantil: Gemma Maduell

Psicòleg (AMPA): Eva Antonio   Logopèdia (AMPA): Laura Merenciano

Conserge (Ajuntament): Lucia Tornay   Vetlladora: Anna Gasset

Servei de cuina, menjador i vigilància: La Cassola Riallera

Equip directiu

Director: Albert Rovira   Cap d’estudis: Maria Alba Paül   Secretari: Albert Anglés

 

Esmorzars

Per tal de garantir  un bon rendiment escolar durant les primeres hores del matí, és necessari que les nenes i els nens  vinguin a l’escola havent ja esmorzat.

Si ho creieu convenient poden portar un petit refrigeri per a l’hora del pati. A les reunions d’inici de curs rebreu orientacions sobre els aliments  més escaients. El dimarts i els dijous recomanem que es porti fruita. 

Recordeu que som  Escola Verda i per aquest motiu, us demanem la vostra col·laboració per tal que no utilitzeu paper d’alumini per embolicar l’esmorzar, ni tampoc brics o recipients de plàstic no reutilitzables. Els podeu substituir per recipients reutilitzables tipus carmanyola o cantimplores.

 

Agenda

L’alumnat de cicle mitjà i cicle superior utilitzarà l’agenda per anotar els deures  que es demanin. A més, l’agenda té una sèrie de fulls de notes (horari, seguiment del rendiment escolar, entrevistes, retards i absències, oblit de material, etc.) que facilitaran el traspàs d’informació  família – escola. Aquesta agenda s’ha repartit gratuïtament a tothom qui ha comprat els llibres mitjançant l’AMPA. Qui no la tingui la pot adquirir mitjançant l’AMPA els dies 13, 14 i 15 de setembre de 16:30 a 17.

 Material fungible

Per acord amb les famílies, el centre ha fet directament la compra de la major part del material fungible que s’utilitzarà durant el curs. També es pot optar per portar de casa.

Si alguna família no ha fet encara el pagament o prefereix fraccionar-lo, ha de passar urgentment  per secretaria.

 

Equip esportiu

Els nens i les nenes de primària hauran de portar en una bossa petita de roba:  sabó líquid, tovallola i pinta. És convenient que marqueu amb el nom totes les peces de l’equip esportiu. No es permetrà fer les classes d’Educació Física sense roba esportiva adequada.

 

Entrades i sortides  del recinte escolar

 ENTRADES

  • Hi haurà dos punts d’accés a l’escola: l’alumnat d’infantil entrarà per la porta de la zona esportiva i el de primària per la porta principal.
  • Per garantir una vigilància adequada, les portes s’obriran a les 9 del matí i a les 3 de la tarda. En cas de pluja s’obriran una mica abans i l’alumnat s’haurà d’esperar al vestíbul fins que toqui el timbre.
  • Cal ser puntual i així evitar interferir en la dinàmica de l’aula  i no interrompre les classe un cop començades. La manca  reiterada de puntualitat   és una conducta contrària a les normes de convivència i es pot sancionar.
  • L’alumnat de primària entrarà sol directament a les aules sense fer filera. L’alumnat de cicle inicial accedirà a l’edifici escolar per la porta exterior del seu pavelló i el de cicle mitjà i cicle superior per la porta del vestíbul. Si alguna família ha de fer qualsevol gestió al centre, caldrà que esperi a que s’hagi fet l’entrada.
  • A Infantil les famílies entraran directament fins al pati que hi ha al costat de cada pavelló i lliuraran les nenes i els nens a les mestres a l’entrada de l’aula per la porta blanca del pati. Se’ls ha d’acompanyar fins aquest indret i no deixar-los sols a l’entrada del recinte escolar.
  • Les portes es tancaran 10 minuts més tard de l’obertura.
  • En cas de no assistència és convenient Les faltes d’assistència s’han de justificar.
  • Si per alguna raó, puntual i justificada, heu de recollir el vostre fill/a durant l’horari escolar, cal que ho comuniqueu prèviament al tutor o tutora.
  • Durant l’horari escolar no es permetrà l’accés de les famílies a les aules, tret de circumstàncies autoritzades. Tampoc fora d’horari escolar es podrà accedir a les aules sense la presència de personal del centre.

SORTIDES

  • L’alumnat de primària que no faci ús del servei de menjador escolar, al migdia, o activitats extraescolars, a la tarda, es lliurarà als pares, mares o persones autoritzades al lloc que indicarà cada tutor/a.
  • L’alumnat d’infantil s’haurà de recollir al mateix lloc on s’ha deixat a l’entrada.
  • Les famílies amb alumnes de primària poden autoritzar que els seus fills i filles marxin sols cap a casa.

 

Tant per als alumnes d’educació infantil com per als de primària, s’ha d’omplir una butlleta que us lliurarà el tutor/a per concretar com es farà la recollida i les persones autoritzades.

 

Serveis escolars (menjador,  berenar, acollida matinal)

Tots els serveis s’inicien el dia 12 de setembre (el 18 per als nens i les nenes de 3 anys) i acaben el 22 de juny. Les inscripcions per fer ús dels serveis de manera fixa es faran  al menjador escolar. Allí mateix es lliurarà  la normativa de funcionament. Les famílies que utilitzin els serveis esporàdicament, hauran d’adquirir els tiquets al mateix menjador on també se’ls informarà de les normes de funcionament.

 

Recordatori i altres

  • No és permès l’ús de patinets, monopatins, bicicletes o estris similars.
  • No es poden portar a l’escola (ni al menjador) joguines, jocs electrònics, telèfons mòbils…
  • No es pot fumar  al pati de l’escola ni tampoc entrar amb gossos o altres animals de companyia.
  • Si s’utilitza la bicicleta per venir a l’escola, cal deixar-la, ben protegida, a l’aparcament que hi ha dins del recinte escolar.
  • Us demanem, si us plau, que respecteu l’aparcament reservat per als mestres i el pas per accedir-hi.
  • És necessari que comuniqueu a secretaria els canvis d’adreça o telèfon. És molt convenient poder disposar de més d’un telèfon familiar (avis, tiets, etc.) ja que en cas de malaltia o accident alguna vegada  costa localitzar la mare o el pare i això pot arribar a provocar certa angoixa al nen o nena.
  • També és molt important que comuniqueu qüestions mèdiques d’interès (al·lèrgies, malalties cròniques, reaccions asmàtiques, epilèpsia, etc.). Si hi ha hagut canvi de tutor o tutora és aconsellable recordar-li aquesta informació.
  • A l’escola no es pot subministrar cap medicament sense la corresponent prescripció mèdica i l’autorització escrita de la família. Tampoc és permès que un nen o una nena porti de casa medicament i  se l’administri sense la supervisió d’un adult. En cas de febre o malaltia contagiosa els alumnes s’han de quedar a casa fins que ho recomani el servei de pediatria.
  • En cas de separació o divorci és necessari comunicar qui té la guarda i custòdia i altres qüestions que puguin ser d’interès per  al centre. Si a l’escola s’ha produït un canvi de tutor o tutora és  convenient comentar-li la situació.
  • Les circulars es lliuraran preferentment per correu electrònic. En cas de distribuir-se en paper, si hi ha germans, es lliurarà al germà gran.
  • Per tal de protegir el dret d’imatge de l’alumnat i personal del centre, no es permet fer fotografies ni filmacions dins del recinte escolar sense l’autorització de direcció. Aquesta prohibició es fa extensiva quan es fa l’acompanyament a alguna sortida o es col·labora en alguna activitat organitzada per l’Escola.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>