BOOKCROSSING

L’escola Les Cometes amb el bookcrossing

Què és BookCrossing?
Bookcrossing va néixer a Estats Units de la mà d’un informàtic, Ron Hornbaker, i és un moviment que pretén convertir el món en una gran biblioteca. La idea va sorgir després de veure que a Internet hi havia pàgines dedicades a seguir tota mena d’objectes (bitllets, càmeres fotogràfiques, etc.) i va pensar a fer el mateix però amb llibres i així va néixer el projecte Bookcrossing.

Les tres R de BookCrossing:
Read: Llegeix.
Register: Registra.
Release: Allibera.

Us proposem dues formes de participar-hi:

1a) ALLIBEREU-LO VOSALTRES MATEIXOS

Com funciona?
És necessari registrar-se a la pàgina de bookcrossing:
www.bookcrossing.com  (pàgina oficial)
www.bookcrossing-spain.com  (informació en castellà)

Es pot fer de manera gratuïta i completament anònima. A continuació s’han de registrar els llibres que es vulguin compartir. La web proporciona per a cada llibre un número d’identificació (BCID) que permet que quan algú trobi el llibre ho pugui comunicar a través de la web. I finalment, s’alliberen els llibres!

I què vol dir alliberar? Doncs alliberar un llibre és deixar-lo a qualsevol lloc per a que algú el trobi i el pugui llegir. I es pot alliberar a qualsevol lloc: en un banc de la plaça, en una cabina de telèfon, en un caixer, en un restaurant… i en un punt d’alliberació oficial!

La gent pot reconèixer que es tracta d’un llibre pertanyent a aquesta comunitat gràcies a unes etiquetes que s’han d’enganxar al llibre. A l’escola en podeu trobar ja d’ impreses. Les trobareu penjades al vestíbul,  al racó destinat a l’alliberament de llibres o a  la web en podeu trobar unes quantes en anglès, i aquí us en proporcionem unes en català.
Etiqueta exterior d’un llibre lliure

Què és un punt d’alliberació oficial?
Simplement és un altre lloc on alliberar els llibres amb la diferencia de que es tracta d’un lloc habilitat. És a dir: hi haurà informació de què és bookcrossing, una gran quantitat de llibres i a més estaran a resguard del mal temps.

Així doncs, ara que ja sabeu què és bookcrossing i què és un punt d’alliberació oficial… Ja podeu dur els vostres llibres!

2)Etiqueta interior d’un llibre lliure

2a) PORTAR-LOS A L’ESCOLA perquè els enregistrem nosaltres i els deixem al punt d’alliberament habilitat al vestíbul. Els podeu posar dins d’una caixa que trobareu amb1 l’ indicació “Llibres per registrar”

US ANIMEM A PARTICIPAR D’AQUESTA AVENTURA!!!!

US DESITGEM    BONA LECTURA!!!