SOL·LICITUD BEQUES DE MENJADOR DE 2 A 16 JUNY 2020

Aquest any la tramitació de l’ajut de menjador escolar serà bàsicament telemàtica o on-line. Les persones interessades han d’accedir al tràmit  a través de la pàgina http://www.girones.cat/p/ensenyament.html durant el període del 2 al 16 de juny de 2020,  però que també es podrà DEMANAR CITA PRÈVIA PER TRAMITAR la beca del 8 al 16 de juny.

RENOVACIÓ DE LA BECA: L’alumnat que va sol·licitar ajut individual de menjador escolar durant el curs 2019/2020 rebrà, a partir del 2 de juny, un SMS (al telèfon que van indicar a la sol·licitud) en el qual s’indicarà el CODI per a accedir al formulari per a renovar la seva sol·licitud (un codi per família).

ALTA NOVA: Les noves sol·licituds hauran d’accedir a l’aplicatiu mitjançant l’opció ALTA NOVA.

Si  teniu dubtes, hi ha un telèfon del Consell Comarcal per aclarir-los i donar-vos un ASSESSORAMENT TELEFÒNIC. El número 972249155 extensió 2 (és l’assignat a la nostra escola). Podeu trucar de 9h a 14h del dia 2 al 16 de juny.

APORTACIÓ DOCUMENTACIÓ: La documentació acreditativa que sigui necessària s’haurà d’adjuntar per correu electrònic a becamenjador@girones.cat (com DNI/NIE dels nous sol·licitants o en cas de caducitat, nous convenis de separació o modificacions, calendari actualitzat de custòdia compartida, certificat de cotitzacions de la Seguretat Social per a treballadors/es de la llar, resolució d’acolliment en cas d’acolliment en família extensa o aliena, etc…).

L’alumnat que faci sol·licitud d’ajut individual per a menjadors gestionats pel Consell Comarcal del Gironès, automàticament quedarà inscrit al servei de menjador i no haurà de fer el tràmit específic corresponent.

Les BASES recullen els criteris comuns tramesos pel Departament d’Educació a tots els consells comarcals, i ressaltem el següent per aquest curs:

1. Les Bases estableixen 3 llindars de renda familiar que tenen garantit l’ajut del 50 % (*), del 100 % o del 100 % EE per alumnes amb una disminució igual o més del 60 %.

(*) Aquest percentatge d’ajut garantit es pot incrementar fins a un 70%, condicionat a la disponibilitat        pressupostària del crèdit en el moment anterior a la resolució de concessió de l’ajut.

2. COMPACTACIÓ. Cal que la família deixi consignat al sol·licitar l’ajut de menjador, que si aquest és menor al 100 % del cost, vol fer-ne ús compactat. El consell comarcal notificarà de la resolució d’atorgament indicant quins alumnes han demanat fer ús compactat.  El gestor del servei (AMPA, ajuntament…) distribuirà la compactació dels alumnes segons convingui (número de monitors, torns, …) i ho comunicarà, amb el vist-i-plau de la direcció, per correu electrònic a menjadors@girones.cat  (base 16).

A les escoles gestionades pel consell comarcal hi adjuntarà, en qualitat de gestor del servei, la distribució de compactació pels alumnes de cada centre com el curs passat.

3. CUSTÒDIA COMPARTIDA: Per aquests casos es consideren membres computables el sol·licitant, els seus progenitors, encara que no convisquin, i els fills comuns d’aquests amb caràcter general. Cal demanar el calendari de dies que estan amb el progenitor sol·licitant si només el demana un dels dos. Veure base 8.a.1 per altres opcions.