La nostra escola ofereix un ventall metodològic ampli per tal que l’infant aprengui, sigui competent i feliç. Des dels inicis del nostre centre, a l’educació infantil i a primària hem treballat per aules temàtiques, projectes i agrupaments flexibles.
L’educació infantil afavoreix el desenvolupament de les capacitats permetent als nens i a les nenes créixer integralment com a persones en el món actual, amb uns aprenentatges continuats i progressius a partir de les rutines, el treball per aules temàtiques i la realització de tallers.
Continuant a l’educació primària amb uns aprenentatges comprensius i funcionals on l’alumnat és protagonista del seu procés, amb activitats properes, interessants, creatives i engrescadores utilitzant diferents recursos i atenent els diferents ritmes de treball i amb diferents tipus d’agrupaments.
Els projectes que defineixen la nostra escola son:
- Pla digital de centre.
- Ràdio S’cool.
- Aprenentatge i servei.
- Biblioteca.
- Estima Salt!
- Teatre escolar.
- Consell d’alumnes.
L’equip docent de la nostra escola treballa amb la finalitat d’educar i formar els/les nostres alumnes en uns valors que creiem primordials.
Treballem els següents trets i valors:
PLURILINGÜE
L’escola és plenament respectuosa amb l’aplicació del marc legal referent al règim lingüístic del sistema educatiu del país. La nostra llengua d’aprenentatge i vehicular és la llengua catalana. L’ensenyament que es fa del castellà i de la llengua anglesa a la nostra escola està definit al nostre Projecte Lingüístic.
INCLUSIVA, DE COHESIÓ I D’IGUALTAT
Volem transmetre el fet de viure la diferència com un factor positiu. Això implica que tot l’alumnat pugui participar i aprendre en els mateixos entorns escolars i que obtingui una resposta ajustada a les seves necessitats. Volem que els nostres alumnes visquin la diferència com un factor inclusiu i que entre tots siguem capaços de cercar formes adients per respondre a la diversitat i de reduir les dificultats d’aprenentatge.
COEDUCACIÓ
La nostra escola treballa amb plantejaments basats en la coeducació. Plantejaments que ajuden a aconseguir que l’infant no es trobi marginat per la seva condició sexual, realitzant les mateixes responsabilitats de treballs i jocs que els faci descobrir la seva igualtat com a persones.
ACONFESSIONALITAT
L’escola les Arrels com a pública, rep alumnes de tots els estaments socials amb ideologia i sentiments diversos, per tant, respecta aquesta independència familiar, i es defineix com aconfessional, tot garantint el respecte a totes les religions i tendències ideològiques.
PARTICIPACIÓ
Promovem activitats on pugui participar tota la comunitat educativa, potenciant la responsabilitat i fomentant el sentit de pertinença.
ARRELADA A L’ENTORN
Fomentem la inserció dels/les alumnes a l’entorn social on viuen. Col·laborant amb entitats de la vila: l’Ajuntament i altres centres. Participant en les activitats que es programen des d’aquestes entitats. A l’escola es fomenten els trets d’identitat catalans en tots els aspectes i continguts, tan històrics, com culturals, com de tradicions populars. Així com el respecte a les altres cultures i societats.
LÍNIA METODOLÒGICA
Dur a terme un aprenentatge actiu i crític, ben inserit en el medi social que ens envolta. Procurar fomentar la curiositat de l’alumne/a en pro d’un ensenyament científic i no dogmàtic. Donar importància tant a la relació educativa, com a l’adquisició de tècniques i continguts bàsics. Estimular el treball en grup i col·laboratiu per part dels alumnes i dels mestres per desenvolupar els aspectes de sociabilitat.
PARTICIPACIÓ
Promovem activitats on pugui participar tota la comunitat educativa, potenciant la responsabilitat i fomentant el sentit de pertinença.
PLURALISME I VALORS DEMOCRÀTICS
L’escola respecta l’evolució de l’alumne/a en el sentit de no imposar-li cap concepció política. D’altra banda, estimula els valors d’una societat democràtica.