PARTICIPACIÓ DE LES ARRELS AL III CONGRÉS INTERNACIONAL PER LA REVITALITZACIÓ DE LLENGÜES INDÍGENES I MINORITZADES

Com afavorir la llengua catalana als infants de Salt?

A l’escola Les Arrels es fa un important treball pràctic de la llengua catalana a través de les experiències d’Aprenentatge i Servei (ApS), l’Aula d’Acollida i Ràdio S’Cool, a banda de totes les tasques pròpies en llengua catalana.

Aquestes experiències també formen part de Ràdio Escola a Ràdio Salt, i com a entitat i per donar visualització a aquest treball hem participat a una taula rodona a la Universitat de Girona dins el marc d’aquest Congrés: “Tres anys de Ràdio Escola a Ràdio Salt, un
programa de ràdio escolar i comunitària”.

El Congrés té com a objectiu principal reunir investigadors, activistes, professionals de la llengua i estudiants per propiciar un diàleg global i interdisciplinari i servir de fòrum per a l’intercanvi d’idees, experiències i investigacions sobre temes relacionats amb la revitalització de les llengües. El Congrés es planteja, principalment, tres objectius: el primer, difondre aspectes educatius i de recerca relacionats amb el plurilingüisme; en segon lloc, donar a conèixer actuacions a favor de la revitalització de llengües indígenes i minoritzades i, en tercer lloc, divulgar investigacions sobre aspectes lingüístics, socials, polítics i culturals relacionats amb les llengües indígenes i minoritzades.