Itinerari al Molí de Brotons

Bon dia, som els ganàpies de Castellcir. Dilluns dia 26 de febrer del 2024 vam fer una excursió al Molí de Brotons. Vam començar l’excursió a les 9 en punt a la Fàbrega (entre Castellterçol i Moià) i vam caminar una estona llarga, vam fer una parada on vam veure uns arbres tallats i moltes branques, teníem curiositat per saber perquè estaven tallats, vam seguir caminant i ens vam trobar la riera de la Fàbrega, vam fer un exercici de fer silenci durant 2 minuts i escoltar diferents sorolls.Vam trobar una bassa molt bruta, d’on vam agafar mostres i vam trobar 1 insecte que creiem que era una larva però li direm a un Biòleg a veure quin insecte era. Vam seguir caminant fins que abans d’esmorzar ens vam trobar unes flors que eren Campanetes de neu i són una espècie protegida a Catalunya, vam arribar al lloc on vam esmorzar i quan vam acabar vam jugar una estona mentres les professores estaven acabant d’esmorzar, quan anàvem a marxar vam trobar una cosa molt estranya, voleu que us ho diguem? d’acord! doncs era un crani d’un animal que no sabem quin és, preguntarem a un expert perquè ens digui de quin animal es tracta. Vam seguir caminant durant una estona molt llarga i vam parar un altre vegada, cada vegada que paràvem feiem l’exercici d’escoltar el bosc i els ocells, vam sentir coses com una màquina i alguns ocells.

Durant tota l’excursió vam agafar diferents mostres com : plantes, aigua, ossos, sorra i pedres i fòssils.

Vam intentar trobar unes escales de gat però no les vam trobar i ens vam haver d’endinsar dins el bosc, vam seguir caminant durant molta estona fins que vam veure la vall de Marfà amb una masia i finalment vam arribar al Molí de Brotons.

Ens va sorprendre veure una casa sobre l’aigua i els voltants.Vam entrar a la casa i vam comprovar que la casa era petita. A l’entrada de la casa vam veure una pedra que ens recordava un menhir.

Vam fer uns barquets amb escorça d’arbres, pals, fulles i un tros d’herba. Els vam deixar a la corrent de l’aigua del Molí de Brotons fins que vam dinar i van marxar lluny.

Vam dinar allà mateix i després vam dibuixar a l’aire lliure un paisatge que ens semblava interessant i vam escriure una sensació del moment de dibuixar.

Vam tornar per un camí diferent a l’anada, era una pujada molt forta i alguns companys van agafar pals per ajudar-nos a pujar. Mentre tornàvem vam passar pel Sajolic, una petita casa, des d’allà vam començar a baixar fins a la riera de La Fàbrega.

Molt a prop de l’arribada vam sentir trets de caçadors i no ens va agradar, uns altres van decidir fer una petita broma dient que venia un porc senglar i vam córrer tots cap a la Fàbrega rient.  On estaven les nostres famílies.

Quan vam arribar ens vam sentir contents i satisfets d’haver pogut fer aquesta excursió i la tornaríem a repetir igual.

Si voleu veure més fotografies, cliqueu aquí