Pla de Lectura (PLEC)

El Pla de Lectura (PLEC) és un projecte de centre que recull els objectius, les metodologies i les estratègies que s’utilitzen per tal d’assegurar l’assoliment de la competència lectora i el foment de la lectura. Així doncs, esdevé una eina que està vinculada al Projecte Educatiu de l’escola.

Els tres eixos que articulen el PLEC són els següents:

Saber llegir: es procura millorar la comprensió lectora i la interpretació de textos.

Llegir per aprendre: s’adquireixen habilitats i destreses per tal de localitzar, avaluar, utilitzar i comunicar la informació de manera efectiva. S’hi distingeixen tres àmbits: la cerca de la informació, el tractament de la informació i la comunicació de la informació.

El gust per llegir: es fomenta el desig lector tot incentivant la lectura com a font de plaer. A més a més, es promou el valor de la lectura i és aquest eix el que fomenta la dinamització de la biblioteca.

L’ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament d’Ensenyament. Serveix per localitzar i consultar els llibres del centre. Si voleu consultar els llibres que tenim catalogats, ho podeu fer prement aquí.