Documentació bàsica

La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells.

PROJECTE EDUCATIU

2 ELS TRETS D’IDENTITAT
La robòtica, la tecnologia, els ordinadors i els entorns virtuals son eines
d’aprenentatge. Que ens ajuden a entendre la societat a on vivim.

7. PROJECTES PEDAGÒGICS D’ESCOLA
Google Suite for Education
Estem adherits a la plataforma de Google App for Education, i tenim un domini corporatiu per
poder treballar i desenvolupar diferents activitats i habilitats informàtiques.
Les aplicacions i programes que ens ofereix aquest entorn, son eines i recursos que ens ajuden
a ampliar l’aprenentatge, a col·laborar i compartir, a la vegada que tothom va aprenent i
desenvolupant les seves habilitats digitals.

Programació i Robòtica
El projecte de robòtica educativa que portem a l’escola, té l’objectiu de crear un entorn
d’aprenentatge basat en l’experimentació i autodescobriment perquè els infants, d’una
manera intuïtiva, s’iniciïn en el disseny i construcció de màquines i robots, a la vegada que
aprenent a programar-los.
Aquest projecte potencia el procés d’aprenentatge en moviment en espiral, integrat per les
fases d’imaginar, crear, jugar, compartir, reflexionar i de nou imaginar per reiniciar el camí.
Reforça la comprensió d’aprenentatges de matemàtiques, ciències i mecànica, tot fent-se
preguntes i resolent problemes, modelant prototips, investigant, analitzant i interpretant
dades, pensar computacionalment, crear arguments basats en proves i obtenir, avaluar i
comunicar informació.
Els alumnes d’infantil i cicle inicial s’inicien al projecte a partir de dos treballs, per una banda la
programació dels robots Bee – bots i per l’altre el treball dels kits de LEGO Education de les
màquines simples a infantil i de les primeres màquines motoritzades a cicle inicial.
Els robots de Lego Education que utilitzem pels més grans son: WeDO 2.0 pels alumnes de
cicle mitjà i Mindstorms EV3 pels de cicle superior.
Els alumnes de 8 a 12 anys també s’inicien a la programació amb Scratch

NOFC

1.2. ESTRUCTURA ORGANITZATIVA DE GOVERN
Cap d’estudis
Vetllar per tot el desenvolupament i desplegament del pla digital i coordinar tot el projecte TIC-TAC.
Secretaria/a
Dur a terme la comptabilitat del centre i custodiar la documentació relativa al suport informàtic i llibres de comptabilitat.

2. ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
2.1. ORGANITZACIÓ DEL PROFESSORAT
Cada curs es prioritzarà quines possibles comissions es fan: La comissió de la biblioteca, la d’educació especial, la d’informàtica, la d’educació emocional, etc.

PROJECTE DE DIRECCIÓ

El projecte de direcció només cita l’objectiu del PEC respecte a la cultura digital i assumeix els objectius, accions i planificació que ja està detallada en aquesta Estratègia Digital de Centre (EDC).