RECICLEM BÉ!

Bon dia companys i companyes de la ZER, com ja sabeu som la classe dels esquimals de Castellcir.

CAM01743CAM01742

Us pengem aquest article al bloc per parlar-vos del reciclatge.

Des de començament de curs ens fixem en què no reciclem prou bé a l’escola perquè tirem coses allà on no van.

Hem fet un treball d’observació sobre els 4 contenidors que tenim a l’escola i ara us explicarem el que hi hem trobat i també us recordarem el que hi ha d’anar.

1r Contenidor de Paper

En el contenidor blau hi havia trossos de plàstic, paper d’esmorzar bruts d’oli i llavors de tomàquet, restes de menjar, una safata de pòrex, etc.

CAM01747

El què hi ha d’haver és:

-Fulls blancs que ja no s’hi pot escriure.

-Cartró.

-Retalls de paper o cartolina.

-Diaris i revistes.

2n – La paperera o el rebuig:

Hi havia briks de suc, restes de menjar, paper de diari, bosses de plàstic, etc.

CAM01746

En el rebuig hi ha d’anar només:

-Papers bruts de l’esmorzar.

-Els mocadors de paper utilitzats.

-La punxa del llapis.

-Les restes que recollim quan passem l’escombra.

3r – Contenidor de la matèria orgànica.

En aquest contenidor hi havia coses de plàstic, paper d’alumini i restes de menjar.

CAM01745

El que hi ha d’anar són:

-Les restes de menjar: peles de plàtan, el cor de la poma, la pell de la mandarina.

-Les restes de plantes i fulles.

-El paper de cuina que fem servir per embolicar els entrepans.

4t – El contenidor del plàstic.

En aquest contenidor hi havia pells de plàtan, restes de poma, paper brut dels esmorzars i plàstic.

CAM01744

El què hi ha d’haver és:

-Briks.

-Ampolles de plàstic.

-Envasos de iogurt.

-Bosses.

-Paper d’alumini.

Aquí acabem la nostra explicació, gràcies per llegir-nos amb atenció i esperem que a partir d’ara tothom s’esforci en reciclar millor.

Si reciclem bé millorem el medi ambient, reduïm la contaminació i reaprofitem els materials, tot això és bo per al nostre planeta, la Terra.

Els Esquimals de Castellcir