Com sabem, estem vivint una situació excepcional. Però això no treu que pares i mares estiguin una mica amoïnats perquè els fills/filles passen més hores davant de les pantalles. És cert que tenen més temps lliure i això fa que puguin estar més temps davant de les pantalles.
Així que volem compartir alguns consells que podeu trobar a la web del Departament d’Educació adreçat a les famílies. A l’apartat “Ús i abús de les tecnologies”. En referència a l’ús de les tecnologies ens diuen que “si les utilitzen durant molta estona poden crear dependència, fet que els pot portar a deixar de banda altres aficions, a relacionar-se menys o a baixar el rendiment escolar.”
Els consells que ens donen a la web son:
- Feu un bon ús de les tecnologies, ja que els nens i els joves imiten els membres de la família.
- Reforceu els hàbits saludables en l’ús de les tecnologies, com ara adoptar una bona postura i mantenir una distància adequada respecte de les pantalles o ajustar el volum i la brillantor del monitor, entre d’altres aspectes.
- Escolliu els programes, pel·lícules, videojocs o dibuixos tenint en compte que el contingut sigui adequat a l’edat.
- Acompanyeu els vostres fills quan miren la televisió per poder comentar els programes i ensenyar-los a analitzar-ne els continguts.
- Sigueu contundents amb els continguts “tòxics”, per exemple, amb la violència o el sexisme.
- Procureu que els dispositius es facin servir en espais comuns de la casa i mai en habitacions amb la porta tancada.
- Tingueu en compte la maduresa dels vostres fills abans de comprar-los un mòbil. En cas de necessitar-lo, l’edat recomanada és a partir dels tretze anys, ja que abans no tenen prou criteri per utilitzar-lo adequadament.
- Utilitzeu contrasenyes, antivirus o sistemes de control parental com a mesures de seguretat dels dispositius tecnològics per bloquejar-los l’accés a continguts inadequats.
- Planifiqueu i limiteu l’horari d’ús de qualsevol aparell tecnològic, fent-los reflexionar sobre el temps que hi dediquen perquè s’adonin que les activitats que deixen de fer poden ser tant o més interessants que les tecnològiques.
- Pacteu les normes d’ús dels aparells tecnològics que utilitzen els fills com, per exemple, on i quan els poden fer servir o l’ús compartit entre tota la família, entre d’altres.
- Jugueu amb els vostres fills a jocs o altres aplicacions que suposin l’ús de tecnologies digitals, així veureu si s’adeqüen a la seva edat i maduresa.
- Eviteu fer servir aparells tecnològics durant els àpats (televisor, mòbil, tauletes, etc.) per mantenir aquest espai com un moment de relació i comunicació familiar.
- Incorporeu l’hàbit familiar de no fer servir tecnologies una hora abans d’anar a dormir, ja que estimulen l’activitat mental i dificulten el son.
- Parleu obertament amb els vostres fills sobre com actuar davant dels continguts inapropiats que es poden trobar a Internet.
- Ensenyeu-los a valorar els diners que costen els aparells tecnològics i les despeses que comporten (consum, jocs, aplicacions).
Per tot això, és important el bon ús de les tecnologies per part dels infants i joves.
Aquesta informació ha estat estreta de l’apartat “Ús i abús de les tecnologies”. Cliqueu AQUÍ per visitar la web i ampliar aquesta informació.
A més a més, us recomanem la pàgina del Departament d’Educació adreçada a les famílies. Cliqueu AQUÍ per accedir-hi. Hi trobareu informació, consells, recursos, eines… etcètera.



