ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL!

Aquest nou curs, als nens i nenes d’Educació Infantil, els oferim uns espais acollidors i diversos per a desenvolupar les seves capacitats d’una forma lliure, innovadora i positiva; tenint com a objectiu el creixement personal, emocional i social. Són els AMBIENTS D’APRENETATGE.

Els ambients són espais creats i dissenyats per totes les mestres d’Infantil dins de cada aula. Aquests ambients permeten als infants construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, de l’experimentació, de la relació i la comunicació amb els altres.

La filosofia dels ambients és que els propis infants siguin els protagonistes i autors dels seus aprenentatges d’una forma i ritme totalment lliure. El mestre passa a ser mediador i observador d’aquest espectacular procés.

A l’escola La Bòbila, tenim set ambients on l’infant podrà desenvolupar les seves habilitats de forma autònoma, compartint experiències amb els seus companys/es, emocionant-se, creant i fent realitat les seves capacitats.

Aquí us deixem un petit tast dels AMBIENTS D’EDUCACIÓ INFANTIL!

AMBIENT “JUST PLAY”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de I3A, on tots els alumnes d’Infantil poden gaudir d’unes estones de joc simbòlic amb una petita introducció a l’anglès. Les relacions socials, les converses, la convivència prenen protagonisme dins d’uns rols de situacions de la vida quotidiana (la perruqueria, el supermercat, la cura de la casa, la cuina,…).

AMBIENT “SENSORIAL”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de I3B; on tots els alumnes d’Infantil tenen l’espai idoni per descobrir i experimentar a través dels sentits. Deixar-se fluir a través del tacte, la vista i l’oïda són el mitjà per a construir-se com a persona, assolir una seguretat afectiva amb si mateix/a i millorar les relacions amb els altres.

AMBIENT “FER I DESFER”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de I4A, on tots els alumnes d’Infantil tenen la possibilitat de construir, de deixar volar la seva imaginació i gran creativitat a través de tot tipus de peces de construcció d’una forma lliure i totalment pròpia. El Kappla, les peces de fusta, els imants, els blocs, els Legos són alguns dels materials que es poden trobar.

AMBIENT “ART”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de I4B, on tots els alumnes d’Infantil tenen la possibilitat de reproduir les seves creacions artístiques amb tot tipus de material (collage, autoretrat, pintura, aquarel·la, fang,…). Expressar les pròpies emocions, vivències i sentiments a través de l’art és l’oportunitat que els hi dona aquest ambient.

AMBIENT “COMUNICACIÓ”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de I5A, on els infants tenen l’oportunitat de desenvolupar les seves habilitats comunicatives mitjançant l’expressió oral, l’expressió escrita i la lectura. Tot compartint estones màgiques amb els seus companys/es a través de les noves tecnologies (beebots, tauletes, ordenador) com també del teatre i els contes.

AMBIENT “NATURA”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de I5B, on tots els alumnes d’Infantil poden descobrir i experimentar amb objectes naturals i éssers vius. Manipular, tastar, observar amb una actitud de curiositat i respecte vers l’entorn. Un ambient ple de vida a través de plantes, flors, insectes, arbres,… parts de la natura que entren dins de l’aula.

AMBIENT “COS I MOVIMENT”

Aquest ambient està ubicat a l’aula de psicomotricitat, on tots els alumnes d’Infantil gaudeixen d’un espai perfecte pel domini i coneixement del seu cos, el moviment i la coordinació. Un espai on fomenten les possibilitats que té el seu propi cos a través de materials i jocs psicomotrius com l’equilibri, les peces toves per la coordinació i els circuits, les xanques, els miralls,…