Espais a Educació Infantil

Aquest curs hem iniciat els espais internivells. L’activitat consta de 8 espais: experimentació, llum i color, joc i moviment, joc simbòlic, construccions, natura i minimons i art. Tres tardes a la setmana cada infant escull on vol anar, d’aquesta manera a cada espai de joc, queden grups reduïts on hi ha infants de I3, I4, I5. Amb això s’afavoreix la relació dels infants del mateix cicle, surten de la seva aula per decobrir-ne d’altres, a altres mestres i per moure’s pels diferents espais  del centre escolar amb l’expectació que comporta viure situacions noves i, així, anar adquirint seguretat i autonomia personal.

A l’espai d’experimentació es pretén estimular la curiositat i despertar les ganes de descobrir que passa al nostre entorn mitjançant materials com: lupes, rampes, balances, circuïts, imants, …

A l’espai de llum i color es pretén experimentar amb la llum i la foscor a través dels sentits jugant amb les ombres, fent bombolles de sabó, jugant a la taula de llum, els calcògrafs,…

A l’espai de joc i moviment es presenten diverses propostes que els ajuden a ser més conscients del seu propi cos, a desenvolupar les habilitats psicomotrius i s’afavoreix la relació amb els altres. S’utilitzen peces de construcció d’escuma, cordes, pilotes, teles, etc.

A l’espai de joc simbòlic es pretén fomentar l’autonomia, l’autoestima i afavorir les seves habilitats socials i emocionals. Mitjançant la imitació poden recrear situacions quotidianes de la vida que passen al seu voltant, jugant a la cuineta i restaurant, al racó de metges, a l’estació de tren, perruqueria, etc.

A l’espai de construccions els infants tenen la oportunitat d’experimentar i manipular amb material no estructurat (capses de cartró, tubs de plàstic, pots de diferents mides…) per fer les seves pròpies creacions.

Cada nen/a expressa la seva creativitat a través de les construccions que pot de forma individual o conjunta amb altres companys/es del cicle.

És un joc imaginatiu on poden construir en horitzontal per ocupar espai i d’altres construeixen en vertical fent torres, tot experimentant amb la mida, el volum, l’alçada…

A l’espai de disfresses i titelles es pretén fomentar l’autonomia, la relació i cooperació entre els/les alumnes, i l’expressió corporal i verbal. Les disfresses, els complements i el maquillatge esdevenen les eines màgiques amb les quals es poden transformar en diferents personatges.

A l’espai de natura i minimoms, es crea un entorn amb material natural (pedres, fustes, branques, pinyes, palla, sorra,etc..) que motiva i genera curiositat als alumnes i, per tant, es converteix en una bona eina generadora d’aprenentatges. Amb el joc dels minimons els  infants  representen de forma real moments de la vida quotidiana o escenaris imaginaris a petita escala, fent servir tot tipus de materials, ja siguin estructurats o no, peces soltes i objectes del dia a dia.

A l’espai d’art es pretén que els infants desenvolupin la seva part més creativa lliurement; que veguin l’art com una forma d’expressió i gaudeixin del procés creatiu. Ho fem utilitzant diferents materials (fang, temperes, papers varis, ceres, aquarel·les, perforadores, …) i tècniques (collage, pintar, modelar, enganxar,…).

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>