Cicle Mitjà visita el Taller Quagga

Avui els alumnes de Cicle Mitjà ens hem acostat tot passejant fins al Taller Quagga.

Però per arribar-hi, primer ens ha tocat fer una bona caminada fins al taller, que està situat a les afores de Sant Martí, en un trencall del camí de la Bleda. Vaja, que hem caminat una mica més d’un parell de quilòmetres fins arribar-hi.

Allà, el Ramón i la Joana, ens han explicat l’ofici (que ens ha anat molt bé als alumnes de 3r pel nostre projecte): què hi fan, com ho fan i per a què o qui ho fan. Molt i molt interessant. Quagga és un taller artesanal on creen des de zero peces escultòriques per a museus i zoològics amb silicona i altres materials.

Les peces amb les què estaven treballant eren un parell de mamuts (mare i fill) d’uns 3 i 2 metres d’alçada cadascun. La mare estava quasi acabada i del petit n’havien fet la base en plastilina, així que faltava fer el motlle defibra de vidre. També hem vist un animal avantpassat dels cérvols, amb dos ullals!! Ens han explicat que els pèls de la cara els van ficar un a un!!!

També ens ha explicat el procés de recollida d’informació i investigació per crear les escultures. Han de mirar fotografies, fòssils, pensar en la posició i mides… Això de la història els ha anat molt bé als alumnes de 4t per repassar la prehistòria als alumnes de 4t que estan fent el Projecte d’Història.

Finalment hem tornat, altre cop caminant, cap a l’escola. Just al limit per marxar cap a dinar. Un dinar ben merescut.

AQUÍ podeu veure unes quantes instantànies del matí.

*Volem fer un agraïment a l’equip de Quagga per deixar-nos visitar el seu taller i dedicar-nos un temps per explicar què fan. Ens ha agradat molt la visita. Gràcies de tot cor.