Propostes 5è

PROPOSTES DE 5è

Benvolgudes famílies,

En primer lloc, esperem que estigueu tots bé i porteu el confinament de la millor manera possible. Davant d’aquesta situació excepcional i complicada, us volem transmetre el nostre suport i recolzament. Aprofitem també per recordar-vos  que és molt important seguir totes les recomanacions de les autoritats pel bé de tothom.

Tanmateix, som conscients que cada família té una realitat diferent i, per tant, estem fent el possible per tal que us sentiu acompanyats. L’equip de mestres ens estem reunint i coordinant per engegar noves fórmules de suport educatiu per als nostres alumnes i famílies. Tal i com ja hem parlat varies vegades, totes aquestes tasques són per ajudar-vos i, en cap cas, per augmentar el nivell d’estrès que ja tenim amb el simple fet d’estar confinats a casa.

Tot i que estem en contacte continu, enviant feines diàriament des del primer dia de confinament (via Whatsapp) i continuarem operant de la mateixa manera durant els propers dies,  us volem fer arribar també, mitjançant aquesta via, alguna recomanació i ampliació de les feines  que us vam dir i que cal que s’organitzin els nens/es. Aquestes són:

• Continuar fent el diari personal on expliqui les anècdotes més rellevants del dia així com expressar com es senten, què pensen, com viuen el confinament, quines coses troben a faltar…
  • Us adjuntem una feina que teníem prevista per Sant Jordi. Aquest any, els joc florals es centraven en els cal·ligrames.
  • Acabar la lectura ” Un correu molt especial” i fer les següents tasques:
    • Descriu el personatge que més t’hagi agradat
    • Pensa un final diferent (10 línies)
    • Quina és la part que més i menys t’ha agradat del llibre?
    • Prepara 5 preguntes sobre el llibre per fer-li a l’autor.
    • Dibuixa en un full una portada inventada diferent a la que surt.
  • Treball del projecte “Què hi ha més enllà dels núvols” Anar mirant la web on hi ha moltes activitats. La web és la següent: nasa.gov

Podeu practicar també a les pàgines web: edu365.cat i www.ceipdiputacio/lamotxila

• Anglès: Des de l’àrea d’anglès també us volen fer propostes. La Magda i l’Helena us han preparat una pàgina web amb activitats en anglès per tal que aneu practicant. Les propostes estan dividides per cicles. Al llarg d’aquesta setmana i la que ve aniran ampliant l’oferta.

Clicant a la imatge podeu accedir a la web, o també a través del següent enllaç: https://sites.google.com/xtec.cat/englishathome/p%C3%A0gina-principal

Han creat també un correu electrònic on els hi podeu enviar comentaris, suggeriments i les activitats proposades: englishathomeJB@gmail.com

• E.Física: Aquests dies no podem caure en el sedentarisme i  és per això que és molt important fer una mica d’exercici diari. Us recomanem que una manera divertida de mou-re’s, és ballar mitjançant el just dance o amb qualsevol tipus de música que us agradi i motivi.
  • Snappets: A partir d’avui, ja tenim accés a Snappet des de casa. És la plataforma que utilitzem a l’escola amb les tauletes. Per poder accedir cal un usuari i una contrasenya que us facilitarem a través dels grups de whatsapp.

Ja us anirem dient quines feines cal que facin.

Per treballar amb l’Snappet, poden utilitzar l’ordinador, la tablet o el mòbil.

Us animem a que us uniu al grup de reptes que fem mitjançant el whatsapp i així els nens/es de les dues classes estan en contacte, es poden veure i es mostren molt motivats tant a l’hora de proposar el seu repte per la resta de companys/es com per fer-lo .

També podeu aprofitar  aquests dies per jugar a jocs de taula en família i realitzar diferents activitats tots junts, com ara: cuinar, netejar, endreçar, fer manualitats, jugar, meditar, fer esport… I recordeu, hem de tenir mooolta paciència!!

Moltes gràcies a tots i totes. Estem en contacte. Junts ho aconseguirem!!

Carme i Carlos