SANT JORDI VIRTUAL 2020 (5è)

Bon dia i bona diada de SANT JORDI “DIFERENT”!!

Ja ens trobem a dia 42 de confinament i us he de dir que estem molt orgullosos de tots/es vosaltres. Tot i que anem parlant sovint via mail, xat de l’snappet, videoconferència… Us seguim trobant molt a faltar, però sabent que esteu tots/es bé i amb ànim per anar fent les diferents propostes, reptes i dinàmiques que us anem enviant via whatsapp, estem molt satisfets.

Com ja sabeu, avui és la Diada de Sant Jordi. Aquest dia, el celebrem tant a l’escola com a casa, ja que Sant Jordi és el patró de Catalunya i tenim per costum sortir al carrer, veure les diverses parades de llibres i roses que hi ha posades i intercanviar-nos llibres i roses. A l’escola, per exemple, aprofitavem per fer manualitats, pujar al castell a fer una representació de teatre, a llegir contes o poemes, etc. Aquest any, teniem previst centrar-nos una mica més en els cal·ligrames i és per això que una de les propostes que us vam fer havia estat aquesta, juntament amb una manualitat i un conte, on el protagonista havia de ser el vostre/a fillol/a de “padrins de lectura” que feu amb els alumnes de P5.

Bé doncs, aquí us deixem els links amb les diferents propostes que han fet els nens i nenes de cinquè per aquesta diada tan especial i diferent!!

Manualitats, Cal·ligrames i (la més especial) Contes dedicats als seus fillols de lectura.

• També aprofitem per enviar-vos unes PROPOSTES MATEMÀTIQUES molt interessants:

Degut a l’èxit que va tenir el primer, us deixem un nou  KAHOOT elaborat pel nostre company Xavi i que tant ens heu demanat. Esperem que us agradi!!

També us animem a que participeu d’aquestes activitats que veieu a continuació i que són realment molt interessants, penseu que són activitats per pensar, no exercicis mecànics.

Tot i que ja us hem informat als grups de les classes, us fem un recordatori perquè ho tingueu aquí a l’abast.

Totes tres són d’INNOVAMAT.

• Bmath: és una aplicació que heu de descarregar al mòbil, tauleta o ordinador. Són 15 minuts de mates al dia per repassar continguts treballats, amb els punts que aconsegueixen poden anar construint una ciutat. El format és molt atractiu pels nens i nenes i l’itinerari d’aprenentatge dels nens/es s’adapta als seus resultats.

Quan us hagueu descarregat l’aplicació haureu de posar els curs que fan i us demanarà el vostre any de naixement (del pare o la mare).

• Concurs INNOVAMAT:  aquest dilluns dia 20, va arrencar aquest interessantíssim concurs matemàtic. Si voleu que els vostres fills/es hi participin, cal que entreu a l’enllaç, que us registreu i que els inscriviu. Allà trobareu les bases i totes les explicacions necessàries.

• AcTRIvitats: són reptes matemàtics que els nens i nenes han de resoldre. Les explicacions són mitjançant vídeos que cal anar mirant un cop resolguin l’altre. Cada activitat té tres vídeos i hi ha un repte cada setmana. Els que ja heu mostrat interès per participar ja heu rebut els primers vídeos. Ànimeu-vos!

BONA DIADA DE SANT JORDI FAMÍLIES!!!

CARME I CARLOS

1. Àneu Ràfols

Moltes gràcies Enric!!! M’ha agradat el conte. Quan faci els deures pensaré amb tu per arribar a ser una gran professora.
    Mil gràcies. L’Àneu a estat molt contenta

2. mares

Hola ,Matias!! muchas gracia ,me ha gustado mucho el cuento de Oso Panda !!! estoy deseando que lo podamos leer juntos,cuando pase todo estos que estamos viviendo ,espero que sea prontito, muchos besitos Davinia te quiero mucho Matia muaaaak.

3. Tanit

Hola Leyre sóc la Tanit, moltes gràcies pel meu conte en aquest dia de Sant Jordi. Ha quedat molt bonic i has dibuixat molt bé. Gràcies i feliç st Jordi

1. Gal la Alloza

Hola Victoria!

el teu conte és molt divertit, tot això que expliques del drac de colors i el món màgic on podem anar a jugar els meus amics i jo; veure princeses, princeps, unicorns… m ha encantat ?

Tinc ganes de veure’t i llegir amb tu. Moltissímes gracies!

Espero que estiguis bé. Una abraçada,

Gal•la ?

1. Gal la Alloza

Hola Daniel!

m ha encantat el teu conte és molt acertat perquè jo a vegades tinc mals somnis i crido als pares per la nit… Llavors ells fan com els mags que comentes i m ajuden a dormir i tenir bons somnis.

Tinc ganes de veure t i llegir amb tu. Moltissímes gracies!

Una abraçada,

Gal•la ♡

4. África

Hola Jana ,la abril dice que le ha gustado mucho mucho su cuento , y el argumento . Que tiene muchas ganas volver al cole para que sigas siendo su padrina de lectura . Un abrazo !

5. Gerard Lara Fontseca i familia

Queralt, gràcies pel teu text i per ser una molt bona padrina de lectura i ajudar al Guim a aprendre a llegir i tenir tanta paciència.
    El text és preciós, molt ben redactat i amb tots els detalls que li adraden al Guim. Una feina molt ben feta! Felicitats Queralt

6. Queralt

Hola Paula, estic molt contenta que t’hagi agradat el meu conte i m’ha fet molta il·lusió que posessis un comentari.
    Bona diada de Sant Jordi.
    Quan tornem a l’escola ens farem una forta abraçada.
    Muaaaaaaak

7. Queralt

Moltes gràcies Guim i família pel vostre comentari.
    M’encanta ser la padrina de lectura del Guim i m’ho passo molt bé totes les estones que estem junts. El conte l’he fet amb molt carinyo.
    Moltes gràcies Guim per ser el meu amic.

Queralt

1. Rosa Nòria

El Guim et regala un somriure gegant i també està una mica trist perquè et troba a faltar, però saps que farem… penjarem el teu conte a la seva habitació i així estarà content com ens agrada. Ara té el conte més xulo que mai li han regalat!!

8. Rosa Nòria

I a tots els nens i nenes de 5è heu fet molt bones feines i uns contes molt macos !! A mi també m’hagués agradat tenir una padrina o padrí de lectura com vosaltres!

9. Carme

Gràcies a tots els que heu escrit un comentari als vostres padrins de lectura. Els nen i nenes de 5è han fet els contes amb molta il·lusió.
    I moltes gràcies Rosa i Gerard per posar un comentari per a tots ells.