JORNADES CULTURALS CICLE MITJÀ 2019: 3, 2, 1 ACCIÓ!!

Aquest curs les jornades culturals han estat relacionades amb el nostre projecte d’escola: 3, 2, 1… ACCIÓ. Els nens i nenes de cicle mitjà hem fet un munt d’activitats relacionades amb el cinema: hem fet alguns tallers amb tot el cicle i un petit projecte amb la nostre classe.
Hem fet tres taller d’allò més divertits: Fem un fenaquistoscopi, creació d’un pòster i dubbing.
Al taller de Fem un fenaquistoscopi, hem treballat els orígens del cinema, i amb aquest hem vist les diferents joguines òptiques, de les quals hem creat la nostre pròpia, semblava màgia!
A la creació d’un pòster, hem sigut directors per un dia, hem creat el nostre propi cartell de cinema d’una pel•lícula fictícia a través d’una sèrie d’eines informàtiques.
També hem fet tallers en anglès, aquest ha sigut el cas del Dubbing (doblatge). Hem investigat sobre què és i com es fa el doblatge de les pel•lícules que més ens agrada i desprès en parelles hem doblat un petit curt, i tot això ho hem fet en anglès!
A part dels tallers, cada classe ha portat a la pràctica un projecte relacionat amb el cinema. Els alumnes de tercer, hem treballat la tècnica del Stop motion. Ens hem organitzat en 4 grups, i cada grup ha seguit diferents passos per crear una història, que més endavant gravarem amb la tècnica del Stop motion.
Els de quart hem treballat vàries activitats també relacionades amb el cinema. Hem aprés diferents tècniques de plans per donar un sentit o altre a una imatge i els tipus d’angles d’inclinació de la càmera. Per grups van fer-se diferents fotografies expressives on havien de representar alguns dels plans treballats. També vam fer karaoke amb diferents bandes sonores originals de pel•lícules conegudes. Una altra activitat va ser el fer una anàlisis i valoració crítica de diferents curtmetratges on emetien diferents valors. I per concloure les jornades vam visionar una pel•lícula d’animació del Studio Ghibli “El Recuerdo de Marnie”.