El nom de la nostra Escola

El nom de l’escola és Isaac Peral. Aquest nom ve del dissenyador del primer submarí d’us militar propulsat elèctricament, Isaac Peral Caballero.

Va néixer l’1 de Juny a Cartagena (Múrcia).

Als 14 anys va ingressar al col·legi Naval Militar de San Fernando, a Cadis y al 1882 va ser nomenat professor de  física matemàtica en una Acadèmia de la Marina, lloc on va fer el projecte del submarí.

Cap a l’any 1885 va posar en coneixement de la marina el seu projecte de navegació submarina.

Les obres del submarí Peral, van començar a l’arsenal de la Carraca (Cadis), el 23 de octubre de 1887 i es va acabar el 8 de setembre de 1888. El submarí consistia en una nau d’assaig de 22 metres d’eslora i pesava 79  tones.

El 6 de Març del 1889 Isaac Peral va obtenir la Creu al Mèrit Naval i un sable d’ honor regal de la Reina Regent gràcies a què les proves de mar del submarí van ser tot un èxit.

Isaac Peral va ser un excel·lent enginyer elèctric que va inventar nombroses coses com l’acumulador elèctric, un projector lluminós, etc.
El 27 de Maig del 1895 va morir a Berlín.