Projecte educatiu

  • Ensenyament competencial i aprenentatge significatiuFormem part del programa Escola Nova 21 i treballem en la recerca i la innovació pedagògica tenint en compte els 7 principis de l’aprenentatge, en base als quals, el nen/a es situa al centre de tota activitat pedagògica i assoleix un important grau d’autonomia, autogestió i autoregulació en l’adquisició del coneixement. Tenint en compte la naturalesa social de l’aprenentatge, així com les diferències individuals, les emocions que hi intervenen, l’esforç que s’hi desenvolupa i la importància de l’aprendre a aprendre.
  • Els ambients preparatsEls ambients representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys, explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. Són ells els que prenen les decisions i cerca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant i l’adult es presenta com un guia i observador. Els alumnes de la Comunitat de Petits (I3, I4 i I5) i de la Comunitat de Mitjans (1r, 2n i 3r) treballen per ambients durant tota la franja de matí, quatre dies a la setmana.
  • Escola inclusiva. L’atenció a la diversitat és un element clau de la nostra escola i es treballa des de les tutories a través dels ambients i dels desdoblaments (reducció de ràtio). Però comptem, a més, amb un departament d’atenció a la diversitat (2 mestres especialistes d’educació especial, 2 mestres de pedagogia terapèutica, 2 educadores EE i 2 vetlladores) que formen part de la SIEI(Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva) i donen resposta a l’alumnat amb necessitats educatives especials. A més, els alumnes de la SIEI participen en un projecte específic de Musicoteràpia amb un mestre especialista.
  • Som centre ILEC. Creiem en la importància de la competència comunicativa lingüística com a eix vertebrador de tots els aprenentatges. Les habilitats lectores són fonamentals per a l’èxit escolar. Ser competent en comprensió lectora, és un requisit indispensable per participar en la societat actual. Cal saber llegir per aprendre i seguir aprenent. Un alumne que té un bon hàbit lector millora els seus resultats escolars, millora l’expressió escrita i augmenta el seu nivell de coneixements generals. Per aquests motius formem part Pla d’Impuls a la Lectura (Projecte d’innovació del Departament d’Ensenyament).
  • Educació en valorsDesenvolupament d’habilitats socials i interpersonals, hàbits saludables i consciència solidària amb el medi i l’entorn.
  • Participació de les famílies en la comunitat educativa.La família és el primer referent educatiu i responsable de l’educació dels seus fills. És necessari per tant dur a terme un treball conjunt escola-família que permeti una acció coherent i coordinada.
  • L’ús de les tecnologiesLes tecnologies de la informació estan presents en el dia a dia de l’escola a través de les pissarres digitals que hi ha a totes les aules, les tauletes i els ordinadors portàtils que utilitzen els alumnes.
  • Plàstica en anglès. Els alumnes de la Comunitat de Mitjans comptem amb l’ambient d’Art en anglès (Arty Kids).