INFORMACIÓ SOBRE EL XEC DE 100 EUROS

Com s’han d’activar els vals per al material escolar?

Un cop s’hagi rebut la carta amb els vals, s’ha d’accedir al web valescolar.cat i fer els passos següents:

• Anar a la secció “Activa els vals”
  • Introduir l’identificador de l’alumne/a i el PIN que hi ha als vals
  • Introduir el número de telèfon mòbil
  • Introduir el codi que es rebrà al mòbil. Si tot és correcte, ja es tindrà els vals activats per utilitzar-los als establiments adherits.

Què he de fer si no he rebut els vals?

Si no has rebut la carta amb els vals i, per tant, no tens el PIN per activar-los, hauràs d’accedir a valescolar.cat i fer aquests passos:

• Anar a la secció “Activa els vals”
  • Anar a la secció PIN d’activació i demanar-ne un de nou
  • Introduir l’identificador de l’alumne/a i la seva data de naixement. Si tot és correcte, el sistema et mostrarà el PIN d’activació
  • Introduir l’identificador de l’alumne/a i el PIN d’activació
  • Introduir el teu número de telèfon mòbil
  • Introduir el codi que rebràs al mòbil. Si tot és correcte, ja tindràs els vals activats per utilitzar-los als establiments adherits.

Com puc saber l’identificador de l’alumne?

Els vals contindran un PIN personal diferent per a cada alumne. Aquest pin, juntament amb el número d’identificador que té cada alumne de les escoles catalanes, permetrà activar els vals.

Aquest número es pot obtenir per tres vies:

Els vals tenen data de caducitat?

Els vals es poden fer servir des que es validen fins al 30 de novembre del 2023.

Quin material es pot comprar amb els xecs escolars?

Es pot comprar material escolar en un sentit ampli, és a dir, elements d’escriptura, papereria, llibres de text, literatura infantil i juvenil, diccionaris, calculadores, motxilles, estoigs i jocs educatius. També es poden adquirir llicències de continguts educatius digitals.

No es pot comprar roba, calçat, ni tampoc material electrònic com ordinadors portàtils, tauletes o videojocs.

A quines botigues puc fer servir els vals?

Pots bescanviar els vals en els comerços adherits a la campanya. Els pots consultar al cercador de la pàgina valescolar.cat.

Aquesta consulta es podrà filtrar per nom d’establiment i per municipi o consultar un mapa. Els establiments adherits podran obtenir un distintiu per a l’aparador.

Es poden fer servir els vals per comprar per internet?

No. La campanya vol fomentar el comerç de proximitat i, per això, només es podran utilitzar en establiments comercials físics de Catalunya.

Com es fan servir els vals a la botiga?

Cada val es pot fer servir una sola vegada. Sí que es poden utilitzar els dos vals en una mateixa compra o fer servir cada val per separat, en establiments diferents.

Si l’import de la compra supera els 50 euros amb l’ús d’un val o els 100 euros amb l’ús de dos vals, la persona beneficiària haurà d’abonar la diferència. Si l’import de la compra no supera els 50 euros amb l’ús d’un val o els 100 euros amb l’ús de dos vals, l’establiment no abonarà la diferència.

Abans del pagament, el comprador ha d’ensenyar a la persona que l’està atenent el val o els vals (en paper o mitjançant un dispositiu mòbil).

Els vals són personals i intransferibles, i l’establiment comprovarà que són vàlids mitjançant un web de gestió. No es poden fer servir els vals de persones beneficiàries diferents en una mateixa compra.

Es pot conservador saldo per a diferents compres?

Els vals es bescanvien per l’import sencer, sense cap límit de preu en els productes. No es pot bescanviar només una part del val i conservar-ne el saldo restant.

Si he de tornar una compra feta amb els vals, em tornen els diners?

No. Si has de tornar algun article, no et tornaran els diners. Només s’admeten canvis per un altre material escolar que tingui un import igual o superior a la compra que es retorni. Si l’import és superior, se n’ha d’abonar la diferència.