Aprenem a fer compostatge

Els nens i nenes de 3r hem fet un taller de compostatge a l’escola. 3 doctores en Medi ambient de la UVIC ens van explicar què és el compost, d’on el podem obtenir i quins beneficis mediambientals aconseguim en fer-lo servir.

A l’escola ens van ensenyar una presentació, vam fer un joc de classificar la matèria orgànica i vam descobrir que els excrements de mascotes, tot i ser orgànics, no van bé per fer compost perquè poden portar bacteris dolents.

Finalment, vam anar a les instal·lacions de l’Ajuntament de Masies de Roda per veure tot el procés:

• Residus orgànics dels veïns i veïnes
  • Barreja a un compostador amb restes de poda
  • Oxigenar la barreja
  • Comprovar temperatura, animalons, fongs, olors, …
  • Garbellar la barreja
  • Finalment s’aconsegueix, al cap de 4 o 5 mesos, el compost per poder fer servir d’adob per les plantes de l’hort, de parcs i jardins, etc!

Va ser una excursió genial i vam poder sembrar llavors de maduixers i de tomàquets cirerols amb el compost obtingut amb els residus orgànics dels veïns de Masies de Roda. Els hem plantat a casa i també al nostre hort de l’escola.

Mireu les fotos i vídeos!