El camí dels nutrients, primera part (1r de Primàra)

Els alumnes de 1r a l’àrea de medi natural hem treballat el camí dels nutrients: la boca. Hem experimentat i hem après les parts de la boca, també les funcions dels diferents tipus de dents. I n’hem fet una maqueta molt xula!

Cliqueu a la foto per veure la resta d’imatges i els vídeos de les diferents exposicions orals.

A 3r hem treballat l’artista Frida Kahlo

A l’àrea d’expressió artística hem treballat la pintora mexicana Frida Kahlo. Una dona excepcional, amb una vida complicada però molt lluitadora.  Hem conegut la seva “casa Azul” i molts dels seus autoretrats.

a la classe hem fet una màscara del dia dels morts i 3 autoretrats amb diferents tècniques. aquarel·la, amb colors i dibuixada. En algun hi hem posat complements amb volum!

Ens ha agradat molt! mireu quins treballs més ben fets!

Caminant fins a Santa Magdalena!!!!

Les classes dels grans, el dijous llarder vam anar a Santa Magdalena, caminant.

Vam passar pel costat de la blava i per sobre de la passarel·la, alguns nens i nenes tenien por 😮😮, però ho van superar.

Feia molta calor, alguns vam anar amb ulleres de sol😎😓.

Quan vam arribar a dalt  vam veure l’església i vam trobar una bossa d’un joc de pistes molt famós. També hi havia un gronxador en un arbre, era molt maco i vam fer torns per pujar, 2 minuts per persona.

Ens vam fer moltes fotos. A l’església  fèiem  bromes que hi havia un fantasma, huuuuuuu👻👻.

L’espai el vam dividir en 4 parts i podíem jugar 1 hora a cada part, tota l’estona amb la nostra classe.

Eloi i Maria

Els Grans

Fotos 4t

Fotos 5è

Fotos 6è

Taller: L’esport i la discapacitat intel·lectual

El dijous 18 de febrer van venir 3 nois a explicar-nos diverses coses sobre l’esport i la discapacitat intel·lectual. Un d’ells ens va explicar quina discapacitat tenia i la seva història però també vam fer uns jocs. N’hi havia un on en una safata posàvem una pilota i entre dos companys l’havíem de portar fins a un galleda, pero no és tan fàcil com sembla perquè els dos companys  representava que tenien discapacitats, per exemple a un li faltava una cama i l’altre un braç.

El que vam aprendre és que cadascú és com és i no hem de jutjar .

Èrika

El curs que ve anirem a l’Institut!

El dijous 4 de març van venir la directora i la cap d’estudis de l’Institut Miquel Martí i Pol a fer-nos una xerrada perquè pel Covid-19 no hem pogut fer la visita presencial.

Ens han explicat com funcionarà el nostre primer any d’institut, les xerrades que ens faran els de tercer d’ESO als de primer i l’ajuda que tindrem per evitar el bullying i  per acabar hem vist un vídeo dels de primer on ens han explicat les diferències entre l’educació primària i la secundària, els avantatges i els inconvenients.

Vam fer algunes fotos… Cliqueu la imatge per veure-les

Amira

Lectura de contes a càrrec de Caro von Arend.

El dilluns dia 8 de març és el dia de la dona treballadora i per això va venir una noia que es diu Caro a explicar-nos contes i ens va cantar cançons, tot relacionat amb aquest dia. Ens va explicar que la roba, el color i els objectes no tenen gènere. I ens va dir que SOBRETOT CADASCÚ ÉS COM ÉS.

Cliqueu a la imatge si voleu veure les fotos i els vídeos.

Júlia

Paisatge i relleu de Roda

Els alumnes de 3r ja hem acabat el projecte del relleu i paisatge de Roda.

El primer que vam fer va ser sortir a observar el paisatge i dibuixar-lo, identificant diferents formes de relleu i topònims de la zona.

A continuació vam centrar-nos en els turons testimoni, típics de la comarca d’Osona i sobretot de la Plana de Vic. Vam fer hipòtesis sobre perquè tenen aquesta forma arrodonida, poca elevació, poca vegetació i en alguns turons sempre s’hi veu la roca.

Més endavant vam anar sobre el terreny, vam fer l’excursió al turó del Puigcebró. Ens vam fixar amb la forma de les pedres del riu Ter, eren arrodonides i se’n diuen còdols. Al turó vam observar que una part havia perdut tota la terra, pedretes, sorra…i quedava a la vista la roca marga. Ens vam preguntar per què? Vam descobrir que la marga és una pedra grisa i blavosa dura, però que la part de sobre es va erosionant i desgranant pels efectes climàtics; com la pluja (sobretot pluges torrencials), el fred (glaçades), el vent, l’escalfor del sol, …

A l’escola vam treballar la duresa de les pedres trobades: còdols de riu, roca marga (algunes amb fòssils), pedres fogueres i granit.

Per acabar la investigació, vam fer dues maquestes: la del riu i la del turó. Vam poder comprovar que els factors climàtics produits efecten, erosionen i canvien el paisatge.

Ens ho hem passat molt bé i n’hem tret molt bones conclusions!

Mireu quines fotos més xules!

Carnestoltes a Primària

Com cada any hem celebrat el carnestoltes a l’escola.

Ens ho hem passat molt bé seguint les consignes que ens ha anat deixant el rei Carnestoltes i ens hem disfressat de diferents espècies animals salvatges.

Al pati hem pogut veure la disfressa de tots els nens i nenes de l’escola i hem ballat una cançó.

A més a més ens ha vingut a veure el rei Carnestoltes i els pares i mares de l’AMPA  ens han portat xocolata i coca per berenar.

Si cliqueu a sobre la imatge del rei carnestoltes podreu veure totes les fotos i vídeos de cada classe.

carnestoltes. Educació Infantil

Aquesta setmana hem celebrat el carnestoltes a l’escola.

Ens ho hem passat molt bé seguint les consignes que ens ha anat deixant el rei Carnestoltes i avui ens hem disfressat de girafes, lleons i tigres.

Si cliqueu a sobre la imatge del rei carnestoltes veure totes les fotos i vídeos!