Salut

Programes de Salut Escolar i Normes Sanitàries

Els/Les alumnes hauran d’assistir a classe en condicions de salut i higiene que no comportin un risc anormal per a la resta de persones de la comunitat escolar. Cas d’observar-ne deficiències a criteri del/de la mestre/a, s’informarà a la família que haurà de posar el remei que calgui. Els alumnes amb malalties contagioses no podran assistir a l’escola. Per admetre’l caldrà que porti un justificant conforme l’alumne/a està recuperat/da i en condicions d’assistir a classe.

Periòdicament el centre, a través de l’equip directiu, mantindrà els contactes amb el Centre d’Atenció Primària (CAP) que correspongui i amb la regidoria de salut per qüestions sanitàries de l’escola.

El personal docent del centre procurarà atendre els alumnes en cas de lesió i a tota la classe.

Quan es detecti que un alumne té polls el/la tutor/a ho comunicarà als pares de tota la classe per tal que aquests apliquin el tractament oportú.

Quan el/la nen/a tingui febre, s’intentarà localitzar la família, per tal de prendre les mesures més oportunes.

Medicacions

Per norma general, els mestres no administraran cap tipus de medicació.

En cas que l’alumne/a n’hagi de prendre, caldrà que els pares presentin la prescripció mèdica i l’autorització dels pares i/o tutors, al mestre/a tutor/a, i s’estudiarà com es pot resoldre.

Els alumnes amb intolerància o al·lèrgia a determinats aliments hauran de portar una certificació mèdica tant si han de fer ús del menjador com si no.

Revisions mèdiques. Vacunacions

La direcció de l’escola facilitarà espais al personal sanitari per a realitzar les campanyes sanitàries (revisions dentals, vacunacions…) marcades per l’administració o bé organitzarà el trasllat dels alumnes al CAP.

Sempre que se n’hagi de realitzar alguna, els pares dels alumnes seran avisats prèviament, amb suficient antelació, per tal que donin la seva autorització o la seva disconformitat, en tot cas ho hauran de fer per escrit.

La farmaciola

El centre disposa d’una farmaciola per atendre les necessitats sanitàries bàsiques dels i les alumnes i els treballadors de l’escola. Tot el personal docent podrà fer ús de la farmaciola. La conserge del centre procurarà que la farmaciola contingui els elements necessaris per atendre els i les alumnes afectats, tal com marca la normativa sanitària vigent.

En horari escolar, serà el/la mestre/a tutor/a qui atendrà l’alumne. En cas que no sigui possible, el responsable serà el mestre o monitor que dirigeix l’activitat de l’alumne/a en aquell moment. Si això tampoc és possible, l’atendrà, urgentment, qualsevol mestre/a de la comunitat educativa que estigui lliure de classe i/o proper/a a l’alumne/a afectat en aquells moments.

Quan els alumnes facin una sortida un dels o les mestres acompanyants serà el responsable de portar una petita farmaciola amb allò indispensable per atendre petites ferides o accidents que es puguin produir.

Consum de tabac, alcohol i altres substàncies tòxiques en el centre.

No es permet el consum de tabac, alcohol i altres substàncies tòxiques dins el recinte escolar, llevat dels llocs i circumstàncies determinades pel consell escolar a proposta de la directora.

Aquesta normativa d’ús del tabac, alcohol i altres substàncies tòxiques afecta a qualsevol membre de la comunitat escolar o persona que es trobi dins del centre.