I5. Filosofia 3/18 + Treball d’Emocions + Assemblees (curs 23-24)

A I5, i a la resta de la nostra estimada escola, donem molta importància al TREBALL DE LES EMOCIONS. Per què? Doncs perquè ens ajuden a treure de dins allò que sentim (posant-hi paraules, com “Estic trista perquè…” o “No m’agrada que… perquè em molesta” o “Necessito que…”). Treballar les emocions ens permet anticipar-nos als problemes, ens permet veure els conflictes com una oportunitat per a treballar aspectes diversos… i ens apropa més els uns als altres, per una convivència més plàcida i feliç. Per això, a I5 tenim l’Emoconnector, fem Cercles restauratius, fem el Bon dia emocionant, expliquem i treballem Narratives amoroses, i fem moltes altres dinàmiques.

També fem FILOSOFIA 3/18, que és un treball on el què volem és que l’infant pensi, faci hipòtesis i les raoni, dedueixi, proposi, resolgui, comparteixi idees (respectant les dels seus companys/es)… I ho fem a través de jocs i/o exercicis senzills, que intentem que siguin propers a la seva realitat (perquè allò que aprèn sigui el màxim de significatiu).

I, per acabar, a I5 comencem a fer ASSEMBLEES: ens estrenem! Les Assemblees es fan d’I5 fins a 6è. Són reunions del grup classe on discutim sobre algun tema que preocupi o interessi als nostres infants. També poden ser per demanar alguna cosa que voldríem per la nostra escola, o per nostre pati… Per fer-les triem un President/a i un Secretari/a, i anotem tot allò que volem dir en una llibreta (la Llibreta d’Assemblees). I finalment, amb aquesta llibreta, anem a les reunions que es fan mensualment amb la Jéssica, la directora de l’escola. El President/a i Secretari/a canvia a cada reunió amb la Jessi. I agrada molt als infants, perquè es senten grans i importants!

Fotos I5B

Fotos I5G