Erasmus+ a Alemanya

Un mestre de la nostra escola i una mestra de l’escola de la Torreta ja fa un parell de dies que estem ubicats a una petit municipi anomenat Rheydt, tocant a Monchengladbach, que pertany a la regió, o land com ells ho anomenen, de Renània del Nord- Westfàlia. Avui ens hem llevat d’hora per anar a conèixer una escola d’aquí. L’escola es diu Grundschule Giesenkirchen i es tracta d’una escola de primària d’aproximadament uns 340 alumnes. Les nostres amfitriones la Kershin i la Sonja ens han ensenyat l’escola i hem aprés coses del sistema educatiu alemany.  De moment hem vist certes diferències entre les escoles d’Alemanya i les nostres com per exemple, l’horari, aquí comencen la jornada a les 8:15 i acaben a les 13:30 amb dues franges d’esbarjo, l’altra diferència principal és que aquí l’escola primària comença amb 5 – 6 anys i acaba amb 9 – 10, és a dir els nens i nenes fan de 1r a 4rt.  Aquests propers dies entrarem a veure com treballen a les aules i com atenen els seus alumnes, esperem aprendre moltes coses.