Taller “NutriXef” a El Roure

L’Escola ha participat d’un taller educatiu que es realitza a les escoles de primària de Catalunya que participen en el Programa de la Fruita i/o de la Llet que promou el Departament d’Agricultura, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, com és el cas de la nostra.

El format NUTRIXEF és un taller teatralitzat que s’inspira en un concurs de cuina on tot el grup ha de superar unes proves. Té com a objectiu treballar els hàbits saludables a través del joc col·laboratiu, la diversió, l’experimentació sensorial i el tast.

Els presentadors del concurs eren en Giuseppe («el xef més guapo del món») i el seu ajudant Albert, («un expert, entre els experts»).

Hem fet 4 grups amb noms de fruites, verdures i làctics: maduixes, taronges, pastanagues i iogurts.

Hem fet quatre activitats:

1. Propietats. Enumerar el màxim de propietats nutritives corresponents del producte del nom del grup.
  2. Productes: Agrupar diversos aliments entre productes de proximitat, de temporada i sostenibles i els que no ho són.
  3. Recepta: Entre varies imatges de diferents ingredients preparar un esmorzar, un dinar, un berenar i un sopar saludable.
  4. El laboratori: Dins d’una caixa fosca hi havia dues o tres fruites i/o hortalisses que calia d’endevinar quines eren.

Finalment hem aconseguit 320 punts (el màxim de puntuació) i em guanyat el concurs!!!

En Giuseppe i l’Albert ens han convidat a macedònia i ens n’han regalat la recepta, un imant per a la nevera, i ens han lliurat un Diploma.

NUTRI, NUTRI… NUTRIXEF!!!