Pla de consum de fruita i hortalisses a les escoles

L’Escola, un curs més, participa en el Pla de consum de fruita a les escoles amb l’ajuda financera de la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.

I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioixeria i videojocs sedentaris.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribueix la fruita i verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat, a l’hora de l’esmorzar.