Pla d’actuació 2021-2022 COVID

Els Departaments d’Educació i Salut han enviat el Pla d’actuació per al curs 2021-2022 per als centres educatius en el marc de la pandèmia.

El Pla d’actuació manté els grups de convivència estable, o grups bombolla, com a base d’organització del nou curs, i detalla quines seran les mesures de prevenció personal, la ventilació, neteja i desinfecció, la promoció de la salut i suport emocional, i la gestió de casos. Aquestes mesures es mantenen invariables en alguns casos i en altres es flexibilitzen o s’eliminen.

Els principals canvis respecte el curs passat són: no caldrà distància mínima en el grup estable; no caldrà prendre la temperatura; es permetrà la interacció al pati entre els diferents grups de convivència amb mascareta; es podrà intercanviar materials entre l’alumnat i es valorarà l’ús de la mascareta, dins de l’aula, sempre que la situació epidemiològica sigui favorable.

En aquesta infografia podeu veure la comparativa de les mesures organitzatives respecte del curs 2020​​-2021.

La campanya de vacunació i l’evolució de les dades epidemiològiques obren un escenari esperançador però, mentre no s’obtingui la immunitat de grup, caldrà mantenir mesures de protecció i prevenció per evitar noves onades.

Des del 14 de setembre del 2020 fins al 10 de maig de 2021 s’han produït 78.653 casos positius de covid-19 en persones de l’àmbit educatiu: 69.612 en alumnes, 8.377 en docents, personal d’administració i personal d’atenció educativa, i 664 en personal extern. Això suposa que el 4,83 % dels alumnes i el 5,11% de professionals (docents, PAS i PAE) han estat positius.

A l’entorn escolar s’han fet 1.577.020 PCR, tant per al diagnòstic com per a l’estudi de contactes.

Finalment, i com ja es va fer el curs passat, el Pla estableix que ​cada centre ha d’elaborar un pla d’organització bàsic i provisional que ha d’aprovar el Consell Escolar i que constituirà un element clau de la programació general anual del centre.

Us en seguirem informant.