Desfibril·lador a l’Escola El Roure

Avui dijous 26 de setembre del 2019, l’Ajuntament ha instal.lat un Desfibril·lador Extern Automàtic (DEA) a l’entrada de la nostra Escola.

Pensat per a l’accés públic, està configurat en 3 idiomes i amb gràfics dels passos a realitzar. Aquest equip guia a l’usuari durant tot el procés de reanimació, oferint instruccions acústiques i visuals simples, clares i detallades.

La disponibilitat d’un DEA en un espai públic i la seva utilització abans de l’arribada del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), s’associa amb quasi el doble de supervivència davant d’una aturada cardíaca extra hospitalària.

A continuació un vídeo amb les seves característiques:

I un altre, de CatSalut, sobre la Reanimació Cardiopulmonar amb DEA:

L’Escola s’ha convertit, des d’avui, en Espai cardioprotegit i ens n’hem de felicitar, malgrat això, tant de bo no l’haguem d’utilitzar mai!